Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Ćwiczenia wszech czasów – martwy ciąg

Ćwiczenia wszech czasów – martwy ciąg
Fot. Katarzyna Milewska
Gdyby ktoś zapytał, jakie ćwiczenie ze sztangą lub kettlą należy do najlepszych - prócz przysiadu, zdecydowanie postawilibyśmy na martwy ciąg. Powtarzamy to od lat i dziś dodajemy do listy naszych ćwiczeń wszech czasów.

Martwy ciąg – korzyści:

Martwy ciąg angażuje do pracy wszystkie mięśnie i to całkiem dosłownie. Oczywiście jedne bardziej, inne mniej. W pierwszej fazie dochodzi do skurczu koncentrycznego mięśni nóg oraz pośladków, natomiast mięśnie podudzia stabilizują pozycję. Prostownik grzbietu i mięsień najszerszy grzbietu pracują izometrycznie, aby utrzymać prawidłową pozycję pleców przy zachowaniu naturalnych krzywizn kręgosłupa. Mięśnie ramion i przedramion trzymają ciężar, więc też pracują. Mało tego – martwy ciąg to jedno z najlepszych ćwiczeń na brzuch. Wzmacnia mięśnie głębokie i buduje stabilizację centralną.

Mięśnie to jednak nie wszystko. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych, takie jak martwy ciąg, uruchamiają układ hormonalny. Co oznacza przyśpieszenie metabolizmu i redukcję tkanki tłuszczowej, a przy okazji zwiększenie masy mięśniowej. 

Martwy ciąg pięknie modeluje także kobiece kształty, zaokrągla pośladki, poprawia kształt ud oraz mięśni dwugłowych. Odgrywa niemałą rolę w redukcji cellulitu.

Technika

jak prawidlowo wykonac martwy ciag

Nie zapominaj o prawidłowej technice. Bez niej nie ma mowy o wykonywaniu tego ćwiczenia. Nieprawidłowo wykonany martwy ciąg jest szczególnie niebezpieczny dla kręgosłupa, więc wystrzegaj się błędów, o których pisaliśmy tutaj.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Martwy ciąg – technika

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na ból pleców i szyi

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał