Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Ćwiczenia wszech czasów - przysiad z wyskokiem

Ćwiczenia wszech czasów - przysiad z wyskokiem
Fot. Katarzyna Milewska
To, że przysiad jest klasykiem sam w sobie, jest jasne. Jednak przysiad z wyskokiem to jeden z naszych top 10 wśród najskuteczniejszych ćwiczeń!

Rozpoczynamy na naszym blogu nową serię. Wybraliśmy dla was 10 absolutnie hitowych ćwiczeń. Ćwiczeń, które powinny znaleźć się w prawie każdym planie treningowym (chyba, że są jakieś zdrowotne przeciwskazania do ich wykonywania). Zaczynamy od dołu – czyli od modelowania mięśni nóg i pośladków. To, że przysiad nie ma sobie w tym temacie równych – to jasne, ale jeśli dodacie do niego także wyskok, ćwiczenie zyskuje na wartości, i to jak!

Przysiad z wyskokiem – korzyści:

- podczas 15 minut wykonywania tego ćwiczenia (co jest niemałym wyzwaniem) możecie spalić do 210 kcal;

- angażuje do pracy: mięśnie pośladkowe, prostownik grzbietu, mięśnie brzucha, mięsień dwugłowy i czworogłowy uda, a także łydki i stopy;

- jest ćwiczeniem plyometrycznym (skocznościowym). Takie ćwiczenia generują ogromną siłę, co w dalszej kolejności rozwija szybkość oraz zwinność;

Badania nad sensem wykorzystania plyometryki prowadzone są już od bardzo dawna. Odkryto, że sportowcy, u których zastosowano tego rodzaju wysiłek, są w stanie pracować szybciej i lepiej, uzyskując tym samym dużo lepsze wyniki.

Dodatkowy plus? Niezwykle szybko spala tkankę tłuszczową oraz buduje smukłą i atletyczną sylwetkę. W wielu przypadkach jest to przepis na wygraną w walce z tkanką tłuszczową usytuowaną w okolicach ud, pośladków, łydek oraz brzucha.

Bez techniki ani rusz


Ponieważ już sam przysiad (bez wyskoku) wielu osobom sprawia trudność, to ćwiczenie bezwzględnie należy wykonać prawidłowo. W przeciwnym wypadku – więcej sobie zaszkodzicie, niż pomożecie. Prócz perfekcyjnej techniki samego przysiadu musicie pamiętać, by pracować kolanami w trakcie spadania w przysiad – na zewnątrz (rozpychając je), plecy są proste, lądujemy miękko na nogach – cały czas pilnując, by kolana nie schodziły się na zewnątrz, aktywujemy w trakcie pracy mocno mięśnie brzucha i pośladków.

Polecany zestaw: 4-minutowa tabata z wykorzystaniem tego ćwiczenia.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Naucz się przysiadu

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Po co robić przysiady?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał