Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Dieta oczyszczająca po świętach

Dieta oczyszczająca po świętach
Zdjęcie: shutterstock

Święta to świetny czas, ale wraz z jego końcem nadchodzą wyrzuty sumienia oraz towarzysząca im niezmiennie refleksja - "biorę się za siebie". Jeśli i ty czujesz się ociężale, mamy dla ciebie dobrą radę. Postaw na oczyszczanie organizmu.

Kilkudniowa faza oczyszczania organizmu usprawni pracę jelit (niewłaściwie łączone posiłki powodują zwykle zwolnienie metabolizmu) i pomoże pozbyć się ospałości, spowodowanej spożywaniem nadmiernej ilości cukrów prostych.

Co robić?

Wyeliminować ciężkostrawne produkty, a zamiast nich postawić na duże ilości warzyw i owoców w postaci dań lub świeżych soków np. z marchewki, kapusty, jabłka.
Nie wszystkie warzywa i owoce lubią łączyć się w pary. Wyjątkiem jest seler, który może być spożywany z owocami. Dlatego owoce najlepiej jeść osobno, a warzywa osobno.

Główne dania

Wybieraj posiłki przygotowane na parze (przyrządzaj w ten sposób zarówno chude mięso, jak i warzywa - najwyżej trzy rodzaje). Mięso ma być tylko dodatkiem. W dziennym menu powinien znaleźć się tylko jeden posiłek z mięsem. Bazuj na kaloriach pochodzących z węglowodanów. Wybieraj w tym celu warzywa z małym dodatkiem ryżu (basmati, paraboliczny). Posiadają one niski indeks glikemiczny. Między posiłkami pij dużo wody mineralnej i dołącz do tego herbatkę ziołową. Dzięki temu przyspieszysz proces oczyszczania organizmu i utraty niechcianych kilogramów.

Rusz się

Oczywiście odkryciem Ameryki nie będzie stwierdzenie, że nieodłącznym elementem oczyszczania musi być także ruch! Znajdź przynajmniej 30 minut dziennie na aktywność fizyczną. Nie masz pomysłu? Wybierz się na szybki spacer, jogging, nordic walking czy zajęcia fitness. Kilka dni z dużą ilością warzyw, owoców i ruchu sprawi, że poświąteczne wyrzuty sumienia szybko odejdą w zapomnienie.

Propozycja dań:

Śniadanie: Owsianka z jabłkiem i cynamonem

Płatki owsiane zalewamy mlekiem, dodajemy łyżeczkę cynamonu i  gotujemy około 4 minut. Po zagotowaniu dodajemy pokrojone w drobne plastry jabłko i orzechy włoskie.

Obiad: zupa jarzynowa (bulion), drugie danie: ok. 150 g pstrąga/dorsza przyrządzanego na parze lub pieczonego w piekarniku z ziołami. Do dania dodaj marchewkę z groszkiem.

Kolacja: Sałatka zimowa

- 1 filiżanka ugotowanych i pokrojonych buraków i marchwi, 2 rzodkiewki, 1 filiżanka ugotowanej i odsączonej ciecierzycy, garść pokrojonej kapusty kiszonej. Wszystkie składniki wymieszaj, dopraw odrobiną soli i pieprzu do smaku. Jeśli wolisz koktajle - po prostu zmiksuj składniki.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Sylwestrowa przekąska na piątkę!

Ten, kto umie i lubi gotować

Czy alkohol tuczy?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał