Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Dobre przegięcia

Dobre przegięcia
Dobre przegięcia/ fot. Katarzyna Milewska
Ćwiczeń na kręgosłup jest niezwykle dużo. Koniecznie dodajcie do zestawu również wygięcia w tył. Po co? Bo kręgosłup je polubi, a dodatkowo poprawicie funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

Ludzie praktykujący jogę z pewnością powiedzą wam to samo co ja. Wygięcia są niezwykle korzystne dla kręgosłupa i pracy narządów wewnętrznych. Poza tym otwierają tzw. czakry, czyli ośrodki energii. Ci bardziej uduchowieni twierdzą także, że dzięki temu energia przepływa przez ciało swobodniej, co ma wpływ na samopoczucie i humor.

Z mojego punktu widzenia bardzo ważny jest także aspekt czysto fizyczny. Większość osób, które znam, jest permanentnie zgarbiona. W dodatku pracuje i żyje w bezruchu (ciągle przy biurku, w środkach transportu czy po prostu przed TV). Co robić? Systematycznie się przeciągać i wyginaćI Takie proste rozwiązanie może pomóc przy pierwszych dolegliwościach bólowych związanych z kręgosłupem, niezależnie od tego, czy ból pochodzi z dysków, więzadeł, torebek stawowych czy z innych struktur kręgosłupa.

Co konkretnie polecam? Proste ćwiczenia - byle wykonywane regularnie. Jednym z nich jest tzw. przeprost McKenziego. Lecznicze działanie przeprostów wpływa dość skutecznie na wiele powszechnych dolegliwości wynikających z codziennych, mechanicznych przeciążeń kręgosłupa. 


Inne pozycje? Znana doskonale z jogi pozycja kobry. Drobna uwaga - nie liczcie na ręce. Tajemnica tego ćwiczenia leży w wydłużeniu kręgosłupa. Chcąc się przekonać, w jakim stopniu opieracie się na samych rękach, unieście dłonie w górę i spróbujcie (leżąc na brzuchu) wygiąć się w tył. Jaka część waszego ciała opadła ku podłodze? Jeśli spora, oznacza to, że większość pracy wykonują ręce. Dlatego warto prócz samego rozciągania codziennie wzmacniać mięśnie pleców.


 

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał