Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Dobry trening - diabeł tkwi w szczegółach

Dobry trening - diabeł tkwi w szczegółach
Trenuj skuteczniej/ fot. Katarzyna Milewska
Trenujecie jak szaleni, ale efekty waszej ciężkiej pracy wciąż was nie zachwycają? Diabeł tkwi w szczegółach. Oto kilka wskazówek, dzięki którym wasz trening wskoczy na wyższy poziom.

Dam wam kilka porad. Prawdę mówiąc, jest ich mnóstwo, ale wybiorę kilka ważnych informacji, które powinny zapaść wam w pamięć, jeśli chcecie trenować skuteczniej.

1. Nie rezygnujcie w treningu siłowego budującego mięśnie. To one podnoszą podstawową przemianę materii i pomagają pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej.

2. Zadbajcie o prawidłowe nawodnienie. Nie tylko w ciągu dnia, ale także w trakcie treningu. Woda pozwala na szybszy transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów, w których będą one przetwarzane na energię.

3. Jedźcie nie tylko zdrowo, ale mądrze. Tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów i aminokwasów, dlatego nie zaczynajcie treningu w momencie, kiedy w organizmie glikemia jest na niskim poziomie. Innymi słowy, nie trenujcie na "głoda". Zadbajcie o wysoki poziom aminokwasów usprawniających tzw. cykl Krebsa.

4. W okolicach okołotreningowych pamiętajcie o odpowiedniej podaży węglowodanów, tak, aby nie prowadzić do niepotrzebnych wyrzutów insuliny. Wszystko dlatego, że insulina jest hormonem anabolicznym także w stosunku do tkanki tłuszczowej. Co oznacza, że stymuluje ona odkładanie nowej tkanki tłuszczowej.

5. Po intensywnym treningu uzupełnijcie węglowodany. W przypadku zbyt niskiego poziomu węglowodanów po treningu (nie mówimy tu o czekoladzie), może dojść do kontrregulacji burzącej całą glikemię. Ważne jest, by ilość węglowonanów nie była ani za mała, ani za duża. Unikajcie zatem węglowodanów prostych (cukry), pamiętając, jak ważny jest zarówno posiłek przedtreningowy, jak i potreningowy.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Gdzie jest moja motywacja?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Spalaj mądrzej i szybciej

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Naucz się trenować

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał