Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

No to ładnie!

Drewno z duszą

Drewno z duszą
Piękna konsola inkrustowana mosiądzem, który tworzy wrażenie typu trompe l'oeil, AsherIsraelow.com
Tak piękne, że aż szkoda ich używać – w meblach nowojorskiego projektanta Ashera Israelowa chyba zaklęto dusze, które mieszkały w drzewach, nim powstało z nich drewno.

Asher Israelow ma bardzo szlachetne podejście do tworzenia mebli. Drewno i metale do ich budowania pozyskuje w sposób etyczny wyłącznie lokalnie, czyli w okolicach Nowego Jorku. Przywiązuje wielką wagę do korzeni i lubi, gdy mebel lub budynek – bo jest też architektem – opowiada historię wysnutą ze swojej materialnej natury. Asher Israelow tworzy rzeczy, które mają przetrwać lata – nie jeden sezon czy modę, ale pokolenia. To rzadkie w dzisiejszych czasach, gdzie próbuje się sprzedać jak najwięcej jak najczęściej.

Israelow pięknie łączy różne materiały, tak jak w konsoli inkrustowanej mosiądzem na otwierającym zdjęciu. Wykorzystuje zasadę anamorfozy, czyli zabiegu artystycznego polegającego na zawarciu w dziele odkształconego elementu, który nabiera sensu dopiero przez odbicie w zwierciadle wypukłym lub przez spojrzenie nań pod odpowiednim kontem. Inkrustacja anamorficznej konsoli Israelowa sprawia wrażenie, jakby była siatką świetlną rzuconą na drewniany mebel.

Z kolei inny kredens, Paper Credenza nawiązuje swoją formą do pudełeczka bento, czyli japońskiego sposobu pakowania, ozdabiania i przechowywania jedzenia przeznaczonego do zjedzenia w szkole czy pracy. W tym meblu również znajdziemy motyw zabawy z perspektywą. Stojący przed nami kredens wygląda trochę jak pudełko bento oglądane z góry, opatrzony jest jednak przesuwanymi drzwiami, które zgrabnie nawiązują do japońskiej estetyki wnętrz.

drewno

Suwane drzwi odsłaniają przegródki jak w japońskim pudełeczku bento, źródło: AsherIsraelow.com

Eleganckie i dyskretne biurko Escritoire montowane na ścianie (ciekawy i rzadko spotykany zabieg) daje z kolei przedsmak możliwości projektanta, jeśli chodzi o solidne konstrukcje, które sprawiają wrażenie bardzo lekkich, tracących wizualnie na masie, chociaż i tutaj wykorzystano elementy z mosiądzu.

drewno

Montowane na ścianie biurko jest ucieleśnieniem lekkości mimo solidnej drewnianej konstrukcji, źródło: AsherIsraelow.com

Uroku orzechowemu stołowi stworzonemu na zamówienie Nowojorskiego Baletu dodają inkrustacje w formie kropeczek, które tworzą wizualną mapę historii tańca. Blat jest podniesiony względem ramy z drewnianych nóg na mosiężnych elementach, co przydaje mu lekkości.

drewno

Inkrustowany blat stołu dla New York City Ballet, źródło: AsherIsraelow.com

Drewno w swojej naturalnej, nieskalanej ingerencjami twórcy urodzie gra u Ashera Israelowa różne role – tła dla mosiężnych wstawek, składnika palety barwnej – jak tutaj:

drewno

Paleta kolorów z różnych gatunków drewna, źródło: AsherIsraelow.com

czy ornamentu, jak w przypadku łóżka Terra.

drewno

Rama łoża w pięknym naturalnym kształcie, źródło: AsherIsraelow.com

Można tym projektom przyglądać się w nieskończoność, a już na pewno uczyć się na nich, jak z uczuciem ukazywać piękno drewna.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Lego z… drewna

Agnieszka Radziszowska

Modna sklejka

Agata Michalak

Najpopularniejsze wpisy