Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jedz sezonowo

Dyniowe pankejki

Dyniowe pankejki
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com

„Pumpkin pancakes”, czyli dyniowe pankejki,  to amerykański śniadaniowy klasyk. Sezon dyniowy ruszył, więc skuśmy się i my! Puszyste pankejki u nas w nieco zdrowszej odsłonie, bez białej mąki i cukru.

Zastanawiające jest, że w Polsce dynia nie cieszy się taką popularnością, na jaką zasługuje. Pomimo sporej dostępności w okresie jesiennym i bardzo przyzwoitej ceny, jej spożycie nawet nie dorównuje innym warzywom. A szkoda, bo o zbawiennych właściwościach dyni dla naszego zdrowia można by pisać bez końca. Jest źródłem witaminy A, witamin z grupy B, C, D, E oraz cennych minerałów takich jak wapń, cynk, potas, magnez. Dodatkowo, bogata w  beta-karoten, chroni organizm przed starzeniem, wzmacnia skórę, nadając jej przy tym ładny koloryt. 

Zalecana jest osobom na diecie odchudzającej, bo w 100 g znajduje się raptem 26 kcal! Reguluje pracę jelit i pobudza procesy trawienne. Jest lekkostrawna i bogata w błonnik pokarmowy. Dodatkowo wzmacnia naszą odporność, pozwalając ustrzec się infekcji w sezonie jesienno-zimowym. Co ważne, nawet po ugotowaniu nie traci cennych właściwości. Dynia może stanowić remedium dla osób żyjących w stresie, które  dopada depresja czy osłabienie. Wpływa bowiem doskonale na nasz układ nerwowy, pomaga się skoncentrować, usprawnia pracę mózgu. Bez wielkiego nakładu pracy można wyczarować z niej dziesiątki potraw zarówno w wersji słodkiej jak i wytrawnej. Na pewno polecam lekkie i sycące  placuszki przygotowywane  z dyniowego puree, doskonałe dla osób na diecie bezglutenowej oraz dla wszystkich entuzjastów słodkości pozbawionych białego cukru. 

Dyniowe pancakes

Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com

Składniki (ok. 8-9 sztuk):

- 250 g puree z dyni (odmiana Hokkaido)
- 170 g mąki ryżowej
- 100 mln mleka sojowego (może być migdałowe, orzechowe, ryżowe lub zwykłe)
- 1 jajko
- 3 łyżki miodu
- pół łyżeczki cynamonu
- pół łyżeczki imbiru
- pół łyżeczki gałki muszkatołowej
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 3 łyżki oleju rzepakowego
- syrop klonowy do podania
- kilka orzechów laskowych

Dynię Hokkaido kroimy na plastry, oczyszczamy z pestek i układamy w naczyniu żaroodpornym. Pieczemy do miękkości w temperaturze 180 st. C przez ok. 40 min. Po 20 min. przykrywamy naczynie folią aluminiową. Po wystygnięciu rozdrabniamy widelcem lub blenderem na puree (można ze skórką). Masę możemy przechowywać ok. 5 dni w lodówce. Do dyniowego puree dodajemy jajko, przyprawy, proszek do pieczenia oraz miód. Całość pomału mieszamy, dodając stopniowo mąkę oraz mleko. Jeżeli masa będzie za gęsta, dodajemy więcej mleka. Placki pieczemy ok. 3-4 min. po każdej ze stron. Podajemy posypane orzechami laskowymi oraz polewamy syropem klonowym. Smacznego!

 

Katarzyna Wala - świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry.   


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Bezglutenowe kluseczki z dyni

Ten, kto umie i lubi gotować

Sałatka z pieczoną dynią

Ten, kto umie i lubi gotować

Najpopularniejsze wpisy

Ajwar – boska pasta

Ten, kto umie i lubi gotować

Morelowe batoniki mocy

Ten, kto umie i lubi gotować

Pasta z fasoli - polski hummus

Ten, kto umie i lubi gotować

Truskawkowe żelki

Ten, kto umie i lubi gotować