Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Dziennik treningowy – załóż już dziś!

Dziennik treningowy – załóż już dziś!
Dziennik treningowy. Fot. Shutterstock
Po co ci dziennik treningowy? Bo nic tak nie cieszy i nie motywuje jak obserwowanie postępów swojej pracy. Dzięki temu ćwiczysz efektywniej.

Dziennik treningowy – postaw sobie cel

Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, zawsze stawiaj sobie cele. Wszyscy profesjonalni sportowcy mają plany rozpisane na pół roku z góry. Taki plan jest bardzo szczegółowy i zawiera wszystkie treningi, jakie dana osoba ma wykonać w danym dniu/tygodniu. Wszystko jest rozpisane pod kątem konkretnych ćwiczeń, serii, czasu i liczby powtórzeń, obciążeń itp. Nie jesteś zawodowym sportowcem? Nie szkodzi. Na pewno stawiasz przed sobą jakieś cele. Być może chcesz schudnąć, wyrzeźbić ciało, poprawić kondycję, przebiec maraton, zbudować masę mięśniową… Dziennik treningowy umożliwia zapisywanie celów i śledzenie rozwoju - a to motywuje i pozwala cieszyć się małymi sukcesami. Pomaga także ustawić poprzeczkę, którą możesz systematycznie podnosić. To bardzo ważna sprawa, bo kiedy nie kontrolujesz swoich postępów, zwyczajnie nie wiesz, na co cię jeszcze stać. A stać cię na wiele – uwierz mi!

Dziennik treningowy – dieta

Dziennik treningowy to także miejsce na spisanie twojego dziennego menu. Nie zapominaj, że trening to ważny element, ale tylko w duecie z dietą jest w stanie przynieść takie efekty, jakich oczekujesz. Zmień dietę, a jeśli już teraz zdrowo się odżywiasz, pamiętaj, że zawsze jest coś, co możesz zrobić lepiej. Poza tym pamiętaj, że jeśli nie dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych niezbędnych do regeneracji po treningu oraz niezbędnych aminokwasów i protein (produkty bogate w białko) do budowy tkanki mięśniowej, to nawet najcięższy trening, determinacja i ciężka praca nie przyniosą zamierzonych efektów. Zapisuj, co jesz, i obserwuj swoje ciało.

Dziennik treningowy ma być twoim pamiętnikiem

Tak – dziennik treningowy powinien być jak pamiętnik. To miejsce, gdzie mamy być wobec siebie całkowicie szczerzy! Warto zapisywać w nim wszystko, co ważne. Treningi, ilość snu, momenty słabości, posiłki i godziny posiłków (również małe grzechy w postaci fryteczek czy chipsów), samopoczucie przed i po treningu. Takie obserwacje są cenne, bo po jakimś czasie możesz wszystko przejrzeć i dojść do ważnych wniosków. Masz możliwość lepiej poznawać swój organizm, sprawdzać jego reakcje. Będziesz wiedzieć, co się u ciebie sprawdza lepiej, a co trzeba zmienić. Jeśli chodzi o dietę – w każdej chwili możesz zerknąć, jakich zmian już dokonałeś, a jakich wciąż możesz dokonać. To także miejsce na wklejanie zdjęć, pomiarów ciała, wagi itd. Również swoich inspiracji! To napotkani ludzie i ich pasja często zagrzewają nas do dalszej walki.

Dziennik treningowy – zeszyt, moleskin, www

Za dziennik treningowy może posłużyć zwykły zeszyt lub specjalnie skonstruowany notatnik. Innym, bardziej popularnym rozwiązaniem są wersje online. Stron z dziennikami treningowymi jest coraz więcej. Odpowiednią aplikację możesz zainstalować także w telefonie. Ja używam moleskina. Są tam wszystkie zakładki, jakich potrzebuję, i miejsce na nowe treningi dla moich kursantów. Nie ruszam się bez niego. Mam go na każdych zajęciach. Kursanci często śmieją się z mojego „zeszytu”, ale nawet nie wiedzą, że dzięki niemu doskonale udaje mi się monitorować prace poszczególnych grup.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
dorotam1986 zapytał(a) 29 grudnia 2013
Świetna sprawa. Jak dokładnie powinien wyglądać dziennik założony w zwykłym zeszycie?
aleksandreta odpowiedział(a) 25 stycznia 2014
Na jednej stronie piszesz sobie dietę, a na drugiej ćwiczenia i tak codziennie. :)
karina.kowalczyk.752 odpowiedział(a) 9 stycznia 2014
Dziennik...to zależy od Ciebie i Twojej inwencji ale na pewno musi być data, szczegółowy opis działania możesz również dodać motywujące teksty lub co udało Ci się pokonać i jakie emocje Ci towarzyszyły podczas działań.
Vanillasky odpowiedział(a) 4 stycznia 2014
Ja w swoim zamieszczam również teksty motywujące i ciekawostki (kilka nawet z hellozdrowie.pl) Osobiście uważam, że taki zwykły ''zeszytowy'' dziennik jest ciekawszy niż komputerowy. ; )
malia odpowiedział(a) 11 stycznia 2014
ja zapisywałam sobie nawet posiłki w ciągu dnia, a także uwagi dotyczące kondycji, postępy w treningach
shemother odpowiedział(a) 4 stycznia 2014
aaa najwazniejsze km i cm, zapomniałam. Moze jeszcze partie ciała?
shemother odpowiedział(a) 4 stycznia 2014
Dziennik hmmm z tego co pamiętam w swoim miałam temat głowny, a potem rubryki z których była data, czas trwania, temat szczegółowy i chyba podpis.
anna.sul.980 odpowiedział(a) 3 stycznia 2014
wydaje mi się, że najlepiej samemu dokładnie opracować to co jest ważne i powinno znaleźć się w dzienniku

Polecane wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał