Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Dziewczyno, nie bój się siłowni!

Dziewczyno, nie bój się siłowni!
Zdjęcie: Dorota Białkowska
Kobiety często przeraża wizja siłowni: napakowani faceci i unoszące się wokół opary testosteronu. Wydaje im się, że po takich ćwiczeniach same będą zbyt umięśnione. To mit, z którym pora się rozprawić.

Większość kobiet nie wie, że to właśnie trening siłowy jest świetnym sposobem na wymarzoną sylwetkę. Od lat słyszę to samo: - Tylko nie ciężary, żebym nie miała za dużych mięśni.

Zwykle dotyczy to osób, które w klubie fitness stawiają swoje pierwsze kroki. Moje drogie, duże mięśnie to efekt ciężkiej pracy oraz licznych wyrzeczeń - i dotyczą głównie mężczyzn. Dlaczego? Bo kobieca genetyka oraz hormony nie są skonstruowane tak, aby nabierać tkanki mięśniowej.

Prawie każda kobieta, przychodząc do klubu fitness, ma w głowie swój ideał.  Nietrudno zresztą go sobie wyobrazić. Zapewniam jednak, że niewiele kobiet o fitnessowej, smukłej sylwetce zawdzięcza ją tylko aerobikowi, zumbie czy innym formom zajęć, np. kardio. Już wyjaśniam. Podczas treningu, w którym wykorzystujemy maszyny, hantle, sztangi, budujemy mięśnie. I nie oznacza to, że stają się widoczne jak u kulturysty. One się zarysowują, wysmuklają, stają się silniejsze i mają ładniejszy kształt. Im tych mięśni jest więcej, tym bardziej nakręca się metabolizm. Co to oznacza? Większą ilość spalanych kalorii (nie tylko podczas treningu, ale także po jego zakończeniu). Oczywiście przy zachowaniu prawidłowej techniki ruchu oraz odpowiedniej intensywności. Po wykonanej pracy są napięte i ujędrnione. A o to przecież chodzi, prawda?

Zdjęcie: archiwum własne

Na siłowni wystarczy odrobinę samodyscypliny i wytrwałości, aby nadać sylwetce ładnych kształtów, ujędrnić pośladki czy spalić tkankę tłuszczową. Poprzez trening siłowy nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale także stawy i więzadła, które są odporniejsze na urazy i kontuzje. Dodatkowo spełnia funkcję stabilizacyjną, czyli pomaga w utrzymaniu wyprostowanej postawy ciała. Dobrze wykonane ćwiczenia eliminują bóle kręgosłupa, które często występują u osób prowadzących siedzący tryb pracy. I co najważniejsze, taki trening wpływa na stan zdrowia, tzn. poprawia krążenie, rozładowuje napięcie, przeciwdziała chorobom miażdżycowym oraz nowotworowym oraz, co dla kobiet ważne, opóźnia proces starzenia się.

A teraz do rzeczy:

Wybierz sobie po jednym ćwiczeniu na główne grupy mięśniowe (klatka piersiowa, plecy, ramiona, biceps, triceps, czworogłowe, tylna część ud oraz pośladki, łydki, brzuch), wykonaj 2-3 serie po 12-15 powtórzeń (w zależności od stopnia wytrenowania) i powtórz traning 3 x w tyg. Pamiętaj, że mięsień nie lubi monotonii, dlatego co jakiś czas zmieniaj trening, dostarczając mu nowych bodźców. Nie wiesz, jak ćwiczyć? Poproś o pomoc trenera! To jego praca i zapewniam, że chętnie ci pomoże.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
MasłoOrzechowe zapytał(a) 1 sierpnia 2016
Pytanie dotyczy artykułu Dziewczyno, nie bój się siłowni!
Trenerko/ trenerze! Mam pytanie co do sportów wykorzystujących ciężar i siłę własnego ciała. Chcialabym takowe podjac by odstawic na razie siłownię. Jakie to są sporty?? Czy są sporty które dają takie efekty jakie daje silownia??
Andrzej Bogdał odpowiedział(a) 4 sierpnia 2016
Cześć, oczywiście na pierwszym miejscu polecamy zajęcia ze street workoutu. Tutaj pracujesz głównie na masie własnego ciała oraz na prążkach i poręczach. Podczas takiego treningu zwiększasz swoją siłę funkcjonalną, zwiększasz zakres ruchomości w stawach, wzmacniasz te stawy a przy tym budujesz atletyczną sylwetkę. Powodzenia.

Polecane wpisy

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał