Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Fit dodatek do diety - Chia

Fit dodatek do diety - Chia
Nasiona Chia - dodawajcie je do koktajli. Zdjęcie: shutterstock
Jak jeść, żeby było zdrowo? To dobre pytanie, a odpowiedzią może być napisanie encyklopedii. Dlatego skupmy się na konkretnych, nieco mniejszych poradach. Dziś o doskonałym fit dodatku – nasionach Chia.

Nie ukrywam, że zamówiłam je, kiedy po raz pierwszy przeczytałam, że codziennie stosuje je Jessica Alba i Miranda Kerr (no sorry, ale to dobra reklama). W każdym razie – zamówiłam i już nie wyobrażam sobie, by przestały być moim codziennym dodatkiem do potraw. Dlaczego? Ponieważ Chia, która pochodzi z Meksyku, jest prawdziwą bombą odżywczą. Mówię całkiem serio. Kwasy omega 3, -6, błonnik i morze antyoksydantów. Trochę jak eliksir młodości. Doskonałe dla sportowców, bo poprawia wytrzymałość i dodaje ‘powera’. Poza tym te małe nasionka doskonale wchłaniają wodę, zapewniając wysoki poziom nawodnienia podczas ćwiczeń. Mało tego – nie zawierają glutenu, mają za to naprawdę wysoki poziom witamin, minerałów i potrzebnych do życia i prawidłowego funkcjonowania kwasów tłuszczowych.

Nie są także modyfikowane genetycznie. Matka natura stworzyła coś, co możemy po prostu wziąć i (bez udziału maszyn oraz innych dodatków) i czerpać z tego wiele korzyści, ciesząc się dobrym zdrowiem.

To także coś dla tych, którzy chcą stracić kilka kilogramów, bo nasiona Chia spowalniają rozkładanie się węglowodanów na cukry proste, co z kolei jest przyczyną odkładania się tłuszczyku w boczkach i nie tylko. W żołądku tworzą coś w rodzaju żelu, który zapewnia uczucie sytości na dłużej.

Dodawajcie je do sałatek i koktajli. Wystarczy tylko jedna, mała łyżeczka dziennie.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
gblade zapytał(a) 17 listopada 2015
Pytanie dotyczy artykułu Fit dodatek do diety - Chia
Droga redakcjo, przeczytałam https://123zdrowie.pl/nasiona-chia-szalwia-hiszpanska-i-jej-wlasciwosci/ że Chia jest mega zdrowe. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Polecane wpisy

Co jeść przed treningiem?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Co jeść po treningu?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Bądź fit - jedz komosę

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał