Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Graj w zielone! Poznaj rośliny pełne mocy

Graj w zielone! Poznaj rośliny pełne mocy
Zdjęcie: shutterstock
Jecie czasem sałatki? Jeśli nie, pora to zmienić. Najzdrowsze warzywa to te zielone. Które więc wybrać? Oto lista tych najlepszych.

Przeczytałam kiedyś, że rządowa agencja Centers for Disease Control wzięła się za poszukiwania najzdrowszych warzyw na świecie. Czym się kierowali? Chcieli znaleźć takie warzywa, które będą mogły hamować rozwój niektórych chorób oraz wspomagać ich leczenie. Chodziło o spowolnienie rozwoju nowotworów, zmniejszenie ryzyka chorób serca oraz walkę z nadciśnieniem. Kluczowym elementem badań było to, czy dane warzywa zawierają takie witaminy jak: A, B6, B12, C, D, E, K, a także wapń, żelazo, cynk i kwas foliowy. Oto zwycięzcy:

Rukiew wodna – mało popularna, ale za to trudno nie docenić jej wpływu na urodę. Regularne spożywanie poprawia bowiem wygląd skóry, a także trawienie. 

Szpinak – to było dość oczywiste. Chroni przed miażdżycą i obniża ciśnienie. Nie sięgajcie po mrożony, wybierzcie surowe liście, które możecie potem upiec lub umiejętnie ugotować.

Kapusta pekińska – bardzo bogata w witaminę A. W związku z tym doskonale poprawia stan włosów, skóry i paznokci. Lepiej, by jej nie brakowało w organizmie (powoduje to m.in. trądzik).

Pietruszka – stara, poczciwa pietruszka – zarówno korzeń jak i natka są bardzo bogatym źródłem witaminy C (mają jej dwa razy więcej niż cytryna), a w dodatku pełno w niej żelaza.

Rukola – która zawiera dużo witaminy K, potrzebnej kościom. Ale nie brakuje jej także witaminy C i B oraz innych cennych minerałów. Po zakupie nie każ jej długo czekać w pojemniku. Przez to traci swoje cenne moce.

Jarmuż – ma działanie przeciwnowotworowe oraz antybakteryjne. Mało tego – chroni także przed promieniowaniem ultrafioletowym.

Prócz tych na liście nie zabrakło także: szczypiorku, sałaty rzymskiej, cykorii, buraków, liści mleczu, papryki meksykańskiej, brokuła, kapusty czy sałaty masłowej. Wszystkie możecie wykorzystywać nie tylko w sałatkach, ale także jako dodatek do dań głównych. Polecam także warzywne smoothies. Są nie tylko pyszne, ale mogą zastępować niektóre posiłki i są prawdziwą bombą witaminową.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Jej Wysokość Pietruszka

Ten, kto umie i lubi gotować

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał