Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Pudel na siłowni

Gwyneth Paltrow trenuje z Tracy Anderson

Gwyneth Paltrow trenuje z Tracy Anderson
Zdjęcie: East News

Guru fitnessu Tracy Anderson twierdzi, że dokładnie w tym się specjalizuje, a to dlatego, że sama miała problemy z wagą po urodzeniu pierwszego dziecka. Dla Jennifer Lopez opracowała 90 minutowe, taneczne ćwiczenia cardio, które ta, po urodzeniu bliźniaków, musiała wykonywać przynajmniej 5 razy w tygodniu. Oczywiście w połączeniu z dietą. Jennifer przytyła w ciąży 25 kilogramów, do pełnej formy wróciła w kilka miesięcy po porodzie.

Tracy doskonale zdaje sobie sprawę z ludzkich marzeń o pokonaniu czasu i dokładnie to oferuje. Twierdzi, że jej trening pozwoli wszystkim przynajmniej do setki (tak tak, do setki!) cieszyć się sprawnym, umięśnionym ciałem. „Żegnajcie obwisłe pośladki czy ramiona. Dzięki moim ćwiczeniom możecie zatrzymać czas”, śmieje się w wywiadach. Madonna jej uwierzyła, nie może się z Tracy rozstać, najchętniej zabrałaby ją ze sobą wszędzie, gdzie się wybiera, w każdą trasę koncertową czy na wakacje. Do Polski jednak Tracy nie przyjechała, bo niedawno urodziła dziecko. I musi się skupić na doprowadzeniu własnego ciała do formy sprzed ciąży. Bo inaczej kto jej uwierzy?

10 rad Tracy Anderson

  • Ćwicz godzinę dziennie przez sześć dni w tygodniu. Przez 30 minut wykonuj ćwiczenia wspomagające układ krążenia (taniec, jogging, aerobik), a przez kolejne 30 minut ćwiczenia rozwijające mięśnie (z ciężarkami i rozciąganie). W ten sposób ćwicz przez sześć dni w tygodniu. Do końca życia.

  • Wystrzegaj się siłowni: obciążenia są tam zbyt duże. Zbyt intensywne ćwiczenia niepotrzebnie uwydatniają mięśnie. Lepiej chyba wyglądać jak tancerka, niż kulturystka? Po ćwiczeniach na siłowni szyja niebezpiecznie się skraca...

  • Jeśli chcesz mieć ciało tancerki, po prostu tańcz. Aerobik też jest świetny. Ludziom się wydaje, że trzeba być tancerzem, żeby umieć to robić. Nieprawda. Moje ćwiczenia na DVD są bardzo przystępne. Możesz wybrać jeden lub dwa zestawy, nauczyć się ich i wielokrotnie powtarzać.

  • Dobre rezultaty daje też wykonywanie wielu powtórzeń z niewielkim obciążeniem. Fitness polega właśnie na tym – wiele ćwiczeń wymagających nieznacznego wysiłku. O co chodzi? Sześćdziesiąt powtórzeń dziesięciu różnych ćwiczeń przy użyciu ciężarków najwyżej 1,5-kilogramowych.

  • Nie wyłączaj swojej uwagi w trakcie treningu. Niektórzy ludzie ćwiczą w sposób czysto mechaniczny, inni, jak Madonna i profesjonalni tancerze, mają pełną świadomość wykonywanych ruchów. Ci drudzy uzyskują lepsze rezultaty.

  • Obserwuj się w trakcie ćwiczeń. Przyglądaj się sobie w lustrze, oceniaj swoje ruchy, jakbyś była dziełem sztuki. Miej opinię o tym, jak wykonujesz ćwiczenia.

  • Nie wyrzucaj sobie, że nie wyglądasz jak Madonna. Czy musisz ćwiczyć przez dwie godziny dziennie? Chyba nie. Moje sławne klientki muszą, bo ich organizm potrzebuje większego obciążenia. Uzyskanie rezultatów i utrzymanie ich w przypadku Madonny przypomina profesjonalny trening sportowy – ona musi pracować ciężej.

  • Jeśli nie potrzebujesz schudnąć, jedz, co chcesz, ale rozsądnie. Ludzie nie powinni ciągle zastanawiać się nad tym, co jedzą. Ograniczanie jedzenia może stać się mentalną pułapką.

  • Jeżeli musisz schudnąć, narzuć sobie dyscyplinę. Nie polecam kobietom nabiału, nie lubię żywności przetworzonej. Codziennie piję sok z pietruszki, jarmużu, imbiru i jabłek. Jem chude białka, na przykład ryby i kurczaki, komosę i brązowy ryż.

  • Unikaj alkoholu. Ja bardzo rzadko pijam wino, alkohol osłabia metabolizm jeszcze przez trzy dni po wypiciu.

Tagi: treningi

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
jola zapytał(a) 5 września 2012
Pytanie dotyczy artykułu Gwyneth Paltrow trenuje z Tracy Anderson
Co to znaczy, że ‘alkohol osłabia metabolizm’?
Openmedica odpowiedział(a) 5 września 2012
W bardzo potocznym znaczeniu chodzi o to, że alkohol pogarsza wydolność organizmu – zarówno fizyczną, jak i psychiczną. Bardziej dosłownie, wyrażenie to może też oznaczać, że alkohol osłabia metabolizm (czyli rozkład) w wątrobie niektórych szkodliwych związków (m.in. leków).
angie maj zapytał(a) 4 września 2012
Pytanie dotyczy artykułu Gwyneth Paltrow trenuje z Tracy Anderson
Czy ćwiczenie godzinę dziennie przez 6 dni w tygodniu nie jest zbyt dużym obciążeniem dla organizmu? (konkretnie trening: Przez 30 minut wykonuj ćwiczenia wspomagające układ krążenia (taniec, jogging, aerobik), a przez kolejne 30 minut ćwiczenia rozwijające mięśnie (z ciężarkami i rozciąganie).)
annie odpowiedział(a) 13 grudnia 2012
Nie zgadzam się z tym, że ćwiczenia powinniśmy zaczynać od brzuszków. Jest to wręcz niewskazane aby zaczynać ćwiczenia siłowe brzuszkami. Ćwiczenia mięśni brzucha, jako partii wykonujemy na końcu, ćwiczeń siłowych. Poza tym bardzo dobrze jest rozdzielić ćwiczenia siłowe od ćwiczeń aerobowych. Wykonywać je o różnych porach dniach, a nawet naprzemiennie co 2 dzień. Warto także wziąć pod uwagę kwestię długu tlenowego jaki powstaje po treningu. Jeśli nie rozdzielimy aerobów i ćw. siłowych, może dojść do zakwaszenia organizmu. Poza tym jest także kwestia posiłków, te przed i po treningu siłowym, a te przed i po aerobach powinny być inne. Po wysiłku anaerobowym możemy spożywać węglowodany proste o wysokim indeksie glikemicznym, natomiast po aerobowym nie. Wracając do brzuszków - w jednym z artykułów na tej stronie przeczytałam, że brzuszki należy wykonywać codziennie. Nie jest to prawdą. Mięśnie brzucha także potrzebują regeneracji, więc dobrze byłoby dać im 1-2 dni odpoczynku.
annie odpowiedział(a) 13 grudnia 2012
Generalnie taki trening nie jest zbyt dużym obciążeniem dla naszego organizmu, jednakże powinno się dostosować trening do poziomu ćwiczącego, a później stopniowo zwiększać trudność, czas, obciążenie. Jeśli np. masz zerową kondycję, sporą nadwagę, a wchodzenie po schodach przyprawia Cię o zadyszkę to lepiej nie szaleć i zacząć od czegoś dostosowanego do naszych możliwości.
CzerwonkaPaulina odpowiedział(a) 28 grudnia 2012
Ja ćwiczę codziennie; najpierw rozgrzewka, ćwiczenia i na końcu rozciąganie.
Openmedica odpowiedział(a) 4 września 2012
Wg wytycznych WHO z 2011 roku powinniśmy ćwiczyć codziennie przez ok. 30 min. z tętnem wahającym się w granicach 130 uderzeń na minutę. Ważne, aby nasz trening nie był zbyt obciążający. Nie możemy też rozpocząć od ćwiczenia każdego dnia. Organizm należy przyzwyczaić do wysiłku. Najlepszy efekt daje ćwiczenie codzienne (wystarczy już jednak 30-40 min.) Trening należy zacząć od ćwiczeń siłowych, np. brzuszków, (damskich/męskich). Po kilkunastu minutach powinniśmy przejść do części aerobowej (m.in. aerobik, rower, pływanie, jogging, marsz, steper, bieganie po schodach, taniec). Na koniec dobrze poświęcić chwilkę na rozciąganie.
Luke R zapytał(a) 4 września 2012
Pytanie dotyczy artykułu Gwyneth Paltrow trenuje z Tracy Anderson
Dlaczego ćwiczenia cardio są najlepsze na schudnięcie?
Openmedica odpowiedział(a) 4 września 2012
Ćwiczenia cardio w naturalnym sposób pobudzają organizm do spalania kalorii. Celem treningu jest zwiększenie siły serca i jego zdolności do pompowania większej ilości krwi przy każdym jego uderzeniu. W ten sposób organizm zwiększa spalanie. Przy czym warto pamiętać, że strefa cardio, czyli największego spalania, to 70-80% tętna maksymalnego.

Polecane wpisy

Najpopularniejsze wpisy