Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?
Zdjęcie: shutterstock
Robi się coraz chłodniej, co oznacza, że przynajmniej miłośnicy roweru będą mieli teraz trochę pod górkę. Dobrym rozwiązaniem jest zatem mała zmiana klimatu bez konieczności schodzenia z roweru.

Indoor zamiast outdoor? Czemu nie?! Zwłaszcza jeśli mowa o indoor cycling. Kiedyś wydawało mi się, że nie ma w tym treningu nic specjalnego, ale dziś uważam, że jest zupełnie inaczej. To nie tylko doskonała alternatywa dla miłośników dwóch kółek, ale także świetna propozycja dla tych, którzy szukają wszechstronnego treningu w klubie fitness. Zajęcia są dedykowane wszystkim, którzy chcą się rozruszać, wzmocnić, poprawić kondycję i zgubić zbędne kilogramy. Indoor cycling to także świetna zabawa. Intensywność często dopasowywana jest do rytmu muzyki, a budowa roweru pozwala zmieniać obciążenia. Raz jest ciężej i intensywniej, bo obciążenie sprawia, że ma się wrażenie jazdy pod górkę, a raz pedałuje się w stałym tempie. To naprawdę niezły wycisk - zwykły rowerek na siłowni nie może zapewnić tak wszechstronnego treningu.

Można smiało powiedzieć, że to trening dla każdego, bo intensywność, tempo i trudność dopasowuje się indywidualnie. W każdym klubie operuje się nieco innymi terminami, ale na przykład na takich zajęciach możecie pracować w pułapie tlenowym na poziomie 65-75% HR i wykonywać trening typu kardio. Jego celem jest podniesienie przemiany materii, aktywacja przemian tłuszczowych, spalanie kalorii, polepszenie wytrzymałości, pozostanie świadomie i celowo w wyznaczonej strefie wysiłku, a także poprawa techniki jazdy na rowerze.

Osoby średniozaawansowane mogą postawić na tzw. Mix Class, którego celem jest zwiększenie wytrzymałości, wydolności organizmu oraz spalanie tkanki tłuszczowej.

Opcją dla osób bardziej zaawansowanych jest praca w przedziale 75-85% HR, czyli górnych granicach tętna. Oznacza jazdę kombinację technik górskich oraz płaskich. Celem treningu jest podniesienie progu przemian beztlenowych, zwiększenie siły oraz budowanie masy mięśniowej.

Lubicie interwały? Na tych rowerkach naprawdę dostaniecie w kość. Interwały polegają na wykorzystywaniu naprzemiennym jazdy po "górach" i odpoczywanie na płaskich terenach. Zwiekszaniu tempa do maksa i zwalnaniu. Trening jest wymagający, ale doskonale poprawia wytrzymałość beztlenową i spala tkankę tłuszczową, również na długo po zakończeniu treningu.

Jazda na rowerze nabiera w tym przypadku zupełnie nowego znaczenia. Musicie tego spróbować!



Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Rozciąganie po treningu

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak zrobić szpagat?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał