Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Jedz w trybie slow

Jedz w trybie slow
Zdjęcie: shutterstock
Jedzenie w biegu jest niezdrowe. Badania naukowe udowodniły, że osoby spożywające swoje posiłki wolniej, nie tylko lepiej przyswajają składniki odżywcze, ale również dłużej czują się najedzone. Opłaca się zwolnić!

Sygnał nasycenia trafia do mózgu dopiero po 15-20 minutach od rozpoczęcia posiłku. Wiele dzisiejszych badań skupia się na obserwowaniu konsekwencji szybkiego jedzenia. Szacuje się, że osoby, które się spieszą, są trzy razy bardziej narażone na nadwagę niż osoby jedzące wolniej.

Na szybką przekąskę najlepiej wybrać sałatki bez śmietanowych sosów, rybę, kurczaka lub postawić na świeże warzywa. Lepiej zrezygnować z barów serwujących kuchnię orientalną (kebab, szybkie dania azjatyckie). Większość z serwowanych tam dań jest bardzo tłusta, ciężkostrawna i słona. Słodkie i tłuste przekąski zawierają dużo cukru. Jego nadmierna ilość ma negatywny wpływ na działanie wszystkich narządów. Glukoza początkowo jest magazynowana w wątrobie w postaci glikogenu, a jej nadmiar zostaje zwracany do krwi w formie kwasów tłuszczowych, które zostają przeniesione do każdej części ciała i magazynowane w najmniej pożądanych przez nas miejscach. Przekąski tego typu nie dostarczają organizmowi tego, czego naprawdę potrzebuje, a my czujemy się syci tylko przez chwilę. To samo dotyczy gazowanych napojów, które nie są ani zdrowe, ani niskokaloryczne. Niewiele wspólnego mają z owocami i niesłodzonymi sokami. Ich spożycie sprawia, że przybieramy na wadze, a organizm nie otrzymuje niezbędnej dawki witamin i minerałów.

Aby jeść wolniej, starajcie się starannie przeżuwać pokarm, dokładnie go rozdrabniając. W trakcie posiłków wskazane jest również odkładanie sztućców oraz robienie drobnych przerw podczas jedzenia. Dobra rada i chyba przemawiająca do rozsądku - postarajcie się upodobnić do Włochów, którzy są mistrzami w celebrowaniu posiłków. Cieszcie się jedzeniem i postawcie na slow!

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał