Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Jump! Skakanka na kardio

Jump! Skakanka na kardio
Skakanka i kardio/ Fot. Katarzyna Milewska
Szukasz nowych pomysłów na trening kardio? Zależy ci na spalaniu tkanki tłuszczowej i budowaniu kondycji? Poćwicz ze skakanką!

Jest mała, mieści się w zasadzie wszędzie i w wielu sportach uznawana jest za tzw. element obowiązkowy. Skakanka, mimo że może kojarzyć się z dziecięcymi grami, jest jednym z najlepszych sprzętów do treningu aerobowego. Plusów naprawdę jest mnóstwo. Po pierwsze to wreszcie coś innego niż znane i trochę (bez urazy) oklepane aeroby typu: bieganie, rower, basen. Już po kilku minutach czujesz, jak szybko podnosi się tętno, a po kolejnych kilku już trudno złapać oddech. Po drugie, buduje żelazną formę i doskonałą kondycję, a przy okazji naprawdę skutecznie spala tkankę tłuszczową. Wyobrażasz sobie karierę takiego Rocky'ego bez skakanki? My też nie!

Nadal nieprzekonany? Kolejne plusy: 

- możesz skakać absolutnie wszędzie,

- skakanka kosztuje grosze (chyba że chcesz wydać trochę więcej na profesjonalny sprzęt. Ale nawet   wtedy raczej nie przekroczysz kwoty 100 zł),

- możesz ją zabrać na wyjazdy (zajmie tyle miejsca co nic),

- aby skakać, potrzebujesz dwóch metrów kwadratowych i dobrych chęci,

- angażujesz do pracy całe ciało,

- uczysz się koordynacji (oj, znamy takich, którzy na poczatku zabijają się o własne nogi),

- poprawiasz wytrzymałość mięśniową,

- możesz skakać także interwałowo i czerpać z treningu dodatkowe plusy.

Myślisz, że skakanka jest nudna i prosta? Zacznij skakać podwójnie!


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
esobo zapytał(a) 30 sierpnia 2014
Pytanie dotyczy artykułu Jump! Skakanka na kardio
Wg mnie skakanka to rewelacyjny trening, ale nie wiem czy dla każdego, ja po tygodniu skakania przez 15 minut dziennie w końcu dałam sobie w kość i poskakałam przez 30 minut, efektem była kontuzja obydwu stóp, nie obyło się bez wizyty u lekarza, na szczęście odpoczynek i odpowiednia maść mi pomogły, chociaż trwało to 2 tygodnie. Ból i strach był niesamowity, nie mogłam normalnie chodzić, brałam proszki przeciwbólowe. Teraz boję się wrócić do treningu, chociaż bardzo bym chciała, sama nie wiem ile powinnam ćwiczyć żeby znowu nie zrobić sobie krzywdy?
pastylka odpowiedział(a) 3 września 2014
Czy pamiętałaś o rozgrzewce, bo nic o rym nie piszesz? Wcale nie tak trudno doznać urazu stawu skokowego, dlatego warto dobrze je rozruszać, również kolana, biodra, a nawet ręce. Warto wykonać parę ćwiczeń takich jak na wf-ie :-)
pysia101995 odpowiedział(a) 2 listopada 2014
Przed skakaniem na skakance bardzo wazna jest rozgrzewka calego ciała a szczegolnie nóg, ponieważ to one są najbardziej obciążone podczas tego ćwiczenia i na nich opiera się cały ciężar. Jeśli chcesz wrócić do ćwiczeń zacznij od kilku delikatnych skoków i codziennie rób ich więcej. Nie skacz na wytrzymałość to bardzo obciąża stopy. Rób przerwy i pospaceruj a po treningu zadbaj o nie. Zrób masaż i kąpiel w chlodnej wodzie.

Polecane wpisy

Burpees - podejmij wyzwanie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Bieganie - plusów jest mnóstwo!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał