Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Kettle w dłoń!

Kettle w dłoń!
Fot. Katarzyna Milewska
Chcecie wymodelować sylwetkę, potrenować w domu, poprawić swoją wytrzymałość oraz zbudować siłę? To wszystko jest możliwe za pomocą jednego sprzętu - odważnika kettlebell. Znów was do niego namawiamy!

Jest mały, nie zajmuje wiele miejsca i naprawdę można dzięki niemu trenować skutecznie, osiągając imponujące rezultaty. Trening z kettlebell to także doskonała metoda na rozpoczęcie przygody z aktywnością. Sprzęt, zwany potocznie „czajnikiem”, pomaga w zbudowaniu ogólnej siły ciała, wzmacnia mięśnie głębokie, a także wpływa na poprawę wydolności i sprawności. Wszystko to można osiągnąć szybciej niż myślicie. Jeśli do urlopu zostało wam mało czasu, przemyślcie temat raz jeszcze.
Zalety treningu z odważnikami kettlebell są zresztą poparte badaniami naukowymi.

W 2012 dwóch badaczy z Uniwersytetu Chichester w Wielkiej Brytanii wykazało, że sześciotygodniowy plan treningowy z odważnikami kettlebell zwiększa maksymalną siłę w przysiadzie o dziesięć procent i skok dosiężny o dwadzieścia procent.

Korzyści dla układu krążenia? Temat przebadali naukowcy z Uniwersytetu w San Jose State. W badaniu przez cztery tygodnie porównywano efekty treningu piłkarskiego do treningu z odważnikami kettlebell. Ostateczny wniosek był taki, że odpowiednio dobrany trening kettlebell skutkuje wzrostem maksymalnej absorpcji tlenu o 6% większym niż ten osiągany podczas treningu piłkarskiego. Mało tego – trening z kettlą stanowi także doskonałe uzupełnienie innych sportów, pozwalając osiągać w nich lepsze rezultaty.

A tutaj znajdziecie kilka podstawowych ćwiczeń, które możecie wykonać w domu.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Ćwiczenia na pośladki z obciążeniem

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Moc od kettlebells

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trenuj z kettlami

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał