Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Kobieta guma

Kobieta guma
Ćwiczenia z bosu i gumą fitness/ fot. Katarzyna Milewska
Aby cieszyć się efektami treningu i móc podnosić poprzeczkę, musisz stale zaskakiwać ciało nowymi bodźcami treningowymi. Powtarzanie wciąż tych samych zestawów ćwiczeń działa na krótką metę. Chyba że wezwiesz posiłki. Co powiesz na bosu i gumę fitness?

Bosu - sprzęt doskonały. Odpowiednio wykorzystany może służyć zarówno spalaniu tkanki tłuszczowej, jak i wzmocnieniu mięśni głębokich. Możesz ćwiczyć na obu stronach, wykonując ćwiczenia w dowolnych pozycjach. Z kolei taśmy, tubingi i gumy fitness to wspaniałe urozmaicenie i pomoc podczas treningu. Czasem może zastąpić sztangę i hantle, bo ćwiczysz z nią oporowo. Guma do ćwiczeń pozwala poprawić siłę, szybkość i elastyczność różnych partii mięśni. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość zastosowania odpowiedniej gumy przy ćwiczeniach praktycznie wszystkich części ciała. Jedno jest pewne - połączenie ich może przynieść spektakularne efekty.

Wiosłowanie na bosu

Stań na wypukłej części bosu w połowie długości gumy i ustaw stopy na szerokość bioder. Złap końce gumy i ją skrzyżuj. Przenieś biodra do tyłu, jak do pozycji półprzysiadu, pochyl ciało do przodu i wyprostuj plecy. Zacznij przyciągać do korpusu wyprostowane ramiona, zwracając uwagę, by łokcie prowadzić blisko ciała. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń).

Wykrok z wyciskaniem

Ustaw się tyłem do bosu. Jedną nogą stań na gumie, drugą postaw na bosu. Złap gumę prawą ręką i pilnuj, by łokieć znalazł się blisko tułowia. Ustaw ciało w pozycji do wykroku. Wykonaj wykrok, pilnując, by podczas ćwiczenia nogi uginały się w kolanie pod kątem 90 stopni. Unosząc się, wyprostuj prawą rękę i wypchnij ją w górę nad głowę. Wykonuj wykrok z wyciskaniem przez 20 sekund (lub jeśli wolisz, wykonaj 1-15 powtórzeń), a następnie zmień stronę.

Rozpiętki z gumą

Stań jedną nogą na wypukłą część bosu (druga jest uniesiona w górę). Złap gumę za oba końce. Następnie przenieś ciężar ciała na prawą nogę, robiąc wypad w bok (druga noga zostaje na bosu) i rozciągnij maksymalnie gumę. Powtórz ruch w drugą stronę. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń na każdą stronę).

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Domowy trening siłowy - guma fitness

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Domowy trening siłowy - sztangielki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trening z workiem Power Bag

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał