Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

No to ładnie!

Kupujcie polskie t-shirty

Kupujcie polskie t-shirty
Zdjęcie: Paweł Skotarski dla Plants and Rags, http://www.plantsandrags.pl/kolekcja/2012/index.html

Plants & Rags, młoda marka projektantki Malwiny Kleszcz, to w całości odpowiedzialny biznes. Produkuje bluzy i t-shirty, które powstają, nie szkodząc ani środowisku, ani swoim wytwórcom – w tym sensie, że są oni godziwie opłacani, legalnie zatrudniani, a ich praca pozostaje w zgodzie z konwencją Międzynarodowej Organizacji Pracy. Na same koszulki składa się bawełna ekologiczna i bambus, który wyhodowano bez użycia niebezpiecznych substancji, a także nadruki robione ekologicznymi farbami przez utalentowanych młodych rysowników. Wszystkie mają też spersonalizowane, ręcznie robione metki. Z Plants & Rags współpracuje m.in. Agata Dudek (na zdjęciu głównym, damski t-shirt – 69 zł, męski – 79 zł),

Anna Helena Szymborska:

Zdjęcie: Paweł Skotarski dla Plants & Rags

(damski za 69 zł, męski w przecenie za 59 zł)

czy Norbert „Rybb” Rybarczyk.

Z kolei Slogan Eco Street Wear to nie tylko piękne, ale i praktyczne t-shirty, bluzy, bluzki i spodnie. Wiele z projektów tej na wskroś ekologicznej marki chroni swoich użytkowników przed deszczem, wiatrem i promieniami UV, a jej twórcy nie utrzymują, że zupełnie nie szkodzą środowisku, ale że „minimalizują szkodliwy wpływ”, jaki wytwarzanie ubrań może powodować. To bodaj najbardziej szczere sformułowanie, na jakie dotychczas natknęłam się w moich poszukiwaniach eko-produktów. Twórcy Slogan mają nadzieję, że z czasem proces wykorzystywania jak najmniej szkodliwych materiałów będzie postępował, ale zanim to nastąpi, dbają także o swoje warunki pracy i o trwałość materiałów. Ważne jest dla nich bowiem, by ubrania z metką Slogan Eco Street Wear nie niszczyły się po jednym sezonie użytkowania. Nadruki dla tej firmy wymyślają prawdziwe tuzy street artu – Sławek „Zbiok” Czajkowski, którego wrzuty częściej, niż na t-shirtach, można spotkać na murach i bilboardach,

Źródło: NotaSlogan.com

(cena 97 zł)

oraz Wojtek „Otecki” Kołacz, który z równym powodzeniem tworzy murale, małe rzeźby, które umieszcza w przestrzeni miejskiej, serigrafie i grafiki.

Źródło: NotaSlogan.com

(cena 93 zł)

Polskie firmy nie mają wciąż pewnie szans z ubraniowymi sieciówkami, ale cieszy to, że część z nich idzie jedyną słuszną drogą – zamiast konkurować cenami, konkurują standardami!

Tagi: moda, ekologia

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Wielka mi sztuka

Agata Michalak

Pogromcy perspiracji

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Najpopularniejsze wpisy