Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Mięśnie brzucha mają swoje zasady
Mięśnie brzucha - każdy chce je mieć | fot. K.Milewska
Mięśnie brzucha? W treningu nie zapomina o nich nikt! Ani kobiety, ani mężczyźni. Każdy chce mieć fajny brzuch bez tłuszczu. Czy wiecie jak właściwie skomponować taki trening?

Ćwiczenia na mięśnie brzucha. Jest ich bardzo wiele. Nie jest specjalną filozofią, by wziąć kilka znanych ćwiczeń i połączyć je w małą seryjkę. Zanim to jednak uczynicie, warto poznać kilka ważnych zasad dotyczących takiego treningu. Zwłaszcza jeśli naprawdę chcecie, by mięśnie brzucha poczuły moc!

Oto zasady, którymi rządzi się ABS:

- nie jedzcie przed ćwiczeniami! Ostatni posiłek powinien być zjedzony minimum 2 godziny przed treningiem. W przeciwnym wypadku nie tylko nie będziecie czuć się komfortowo z pełnym brzuchem, ale przez rozdęty żołądek ucierpi techniczna czystość ruchu;

- postawcie na jakość. Jeśli wykonujecie ćwiczenia na mięśnie brzucha, musicie pamiętać o doskonałej technice i dokładnym wykonaniu. Wówczas już po kilku powtórzeniach poczujecie sympatyczne pieczenie mięśni;

- nauczcie się oddychać. Róbcie wdech w fazie krótkiego odpoczynku, a wydech w momencie największego napięcia mięśni;

- nie zapomnajcie o ćwiczeniach na "core". Mowa tu o mięśniu poprzecznym brzucha, czyli grubej warstwie mięśniowej, położonej głęboko, która działa jak gorset chroniący narządy wewnętrzne. Gdy jest słaby, nie chroni jak należy również naszego kręgosłupa;

- pamiętajcie o wznosach nóg. Zmuszenie do pracy mięśni prostych brzucha w sytuacji, gdy ciało zwisa na rękach, angażuje znacznie więcej mięśni niż brzuszki w leżeniu na plecach i pozwala mięśniom pracować w zupełnie inny sposób. Ponadto zmusza do pracy mięśnie zębate, będące ogniwem pośrednim między żebrami a środkową sekcją ciała;

- nie zapomnijcie o ćwiczeniach wzmacniających mięśnie pleców. By równoważyć napięcie mięśni, dodajcie do zestawu nawet zwykłego "supermana" w leżeniu na brzuchu;

- stawiajcie także na ćwiczenia złożone, które oprócz mięśni brzucha będą uruchamiały także inne mięśnie, dzięki temu oprócz brzucha nauczycie się integrować wszystkie struktury ciała w ruchu;

- pamiętajcie, by nie pomijać w treningu żadnych partii mięśni brzucha;

- nie bójcie się ćwiczeń z dodatkowym obciążeniem;

- po zakończonym treningu nie zapomnijcie o rozciąganiu. Mięśnie brzucha potrzebują go tak samo jak inne partie mięśniowe.


 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
Iwona Gajewska zapytał(a) 28 sierpnia 2015
Pytanie dotyczy artykułu Mięśnie brzucha mają swoje zasady
Dzień dobry.! Zblizam się do 40stki..w ostatnim czasie zauważyłam ze moj brzuch uwypukla się . Czy możecie polecić mi zestaw ćwiczeń, ktore zatrzymają ten proces. ?
kasiabigos odpowiedział(a) 15 września 2015
Stawiaj na ćwiczenia zlożone oraz sporo podporów, by wzmocnić mieśnie głębokie, poza tym przydadzą się już ciwczenia wzmacniające dno miednicy. Uwypuklony brzuch jednak wynika zwykle ze złej diety... No czasem przyczyną są problemy hormonalne.
wittexx zapytał(a) 22 maja 2015
Pytanie dotyczy artykułu Mięśnie brzucha mają swoje zasady
Witam. Każdy twierdzi inaczej, więc zapytam i tutaj. Ile czasu mięśnie brzucha potrzebują na regenerację po treningu? można je ćwiczyć codziennie czy lepiej dać sobie dzień lub dwa przerwy?
kasiabigos odpowiedział(a) 15 września 2015
faktem jest, że mięśnie brzucha są dość wytrzymałe, ale podobnie jak każda inna partia mięśniowa i one potrzebują czasu na regenerację. 2 dni w tygodniu minimum wskazane na rest ;)
FitStyl odpowiedział(a) 3 czerwca 2015
Witaj Wittexx, może ten artykuł skutecznie odpowie na Twoje pytanie http://dieta-ok.pl/plaski-brzuch-w-zaledwie-miesiac/
Dorota Pacek zapytał(a) 4 maja 2015
Pytanie dotyczy artykułu Mięśnie brzucha mają swoje zasady
Witam serdecznie, mam pytanie czy z kontuzją kręgosłupa szyjnego ,noszę kołnierz, mogę wykonywać jakieś ćwiczenia na mięśnie brzucha bo narazie nie zapowiada się że mi szybko zdejma kołnierz. Nie mam złamanego. Pozdrawiam serdecznie Dorota ? ?
kasiabigos odpowiedział(a) 11 maja 2015
Hej Dorota, tak możesz, ale najlepiej, byś spotkała się z rehabilitantem dobrym, który pokaże ci jak dokładnie wykonać ćwiczenie pod względem technicznym, bo co z tego, że ja ci napisze jakie ćwiczenia, skoro nie będę miała pewności czy wykonasz je dobrze. Pozdrawiam i życzę szybkiego powortu do zdrowia :)

Polecane wpisy

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał