Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Na ból pleców – rolowanie!

Na ból pleców – rolowanie!
Fot. Katarzyna Milewska
Narzekasz na nieustanne bóle kręgosłupa? Po całym dniu w pracy czujesz sztywność i dyskomfort? Postaw na kilka prostych ćwiczeń rozluźniających z rolką.

Ból pleców nie jest dziś czymś, co zdarza się przypadkowym ludziom w przypadkowym momencie. Szybkie życie, siedząca praca i brak ruchu sprzyjają dolegliwościom bólowym pleców. Nie będę odkrywcą, gdy powiem, że nie ma nic lepszego niż profilaktyka, ale jeśli czytasz ten tekst, prawdopodobnie ból pleców już zaczął ci dokuczać. O ile nie towarzyszą mu jednostki chorobowe czy stany zapalne, możesz sobie z nim radzić. Jak? Ja polecam wałek do rolowania. Oto kilka przydatnych ćwiczeń rozluźniających.

Ćwiczenie 1

rolowanie-kregoslupa-cwiczenia

Ustaw wałek na wysokości łopatek i spleć dłonie za głową. Patrz w sufit. Unieś biodra w górę, pracując mięśniami brzucha. Postaraj się delikatnie docisnąć górną część pleców do wałka i przesuwaj się w przód i tył na długości około 5 cm.


Ćwiczenie 2

bol-plecow-rolowanie

Po 30 sekundach rolowania przesuń się na wałku tak, aby zbliżyć przedramiona (które wciąż są za głową) do ziemi. Rozciągniesz w ten sposób odcinek piersiowy kręgosłupa. Zatrzymaj się na około 30 sekund i wróć do poprzedniej pozycji.


Ćwiczenie 3

rolowanie-plecow

Następnie biodra oprzyj na ziemi i postaraj się wyciągnąć kręgosłup na wałku. Daj czas plecom na rozluźnienie.


Ćwiczenie 4

cwiczenia-na-bol-plecow

Po kolejnych 30 sekundach delikatnie obniż ręce (biodra są już na ziemi) i rozciągnij kręgosłup w tej pozycji.


Ćwiczenie 5

rolowanie-kregoslupa-cwiczenia

Następnie przełóż rolkę pod odcinek lędźwiowy. Piersiową część kręgosłupa oprzyj na ziemi i rozłóż ręce szeroko na boki. Rozluźnij się w tej pozycji.


Ćwiczenie 6

rolowanie-kregoslupa

Kiedy poczujesz, że napięcie odrobinę słabnie, zacznij powoli przenosić ramiona za głowę i ponownie wracaj do ich szerokiego ułożenia. Rób to powoli i miarowo przez 40 sekund.


Ćwiczenie 7

roler-cwiczenia-na-kregoslup

Na końcu przejedź powoli wałkiem pod kręgosłupem na całej jego długości.


 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Roller, czyli masaż dla sportowca

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na rozluźnienie kręgosłupa

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał