Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Naucz się… siedzieć

Naucz się… siedzieć
Zdjęcie: shutterstock
Przeciętnie spędzamy w pozycji siedzącej od 3 do 9 godzin dziennie. Siedzimy nie tylko w pracy, ale także przemieszczając się samochodem czy komunikacją miejską, jedząc posiłki czy oglądając wieczorem ulubiony serial. Niestety ma to negatywny wpływ na cały organizm, ze szczególnym naciskiem na układ ruchu. Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym można zmniejszyć potencjalne szkody.

1. Pamiętaj o zachowaniu poprawnej postawy siedzącej - płaszczyzna pracy (np. monitor) powinna być umieszczona na wysokości wzroku, oparcie krzesła (odchylone o 100-135 stopni) powinno równomiernie podpierać kręgosłup na całej długości. Uda i stopy powinny być podparte. Zapobiega to zsuwaniu się z krzesła, utrzymuje optymalne napięcie mięśni nóg i przenosi część ciężaru z wyższych partii ciała.

2. Wykorzystuj technikę „Pomodoro” - na każde 25 minut wykonywania swoich obowiązków zrób aktywną pięciominutową przerwę.

3. Optymalnie wykorzystuj swoje przerwy - zamiast spędzać je biernie na stanowisku pracy, zrób sobie mały spacer połączony z delikatnym rozciąganiem i głębokim oddechem.

4. W miarę możliwości (i sprzyjającej pogody) organizuj swoje spotkania czy też telekonferencje poza miejscem pracy, na świeżym powietrzu.

5. Pamiętaj, że praca przed komputerem jest także szkodliwa dla oczu - upewnij się, że co jakiś czas dajesz im odpocząć od widoku monitora.

Wprowadzenie kilku dobrych nawyków pozwoli nie tylko zniwelować szkodliwy tryb siedzącego trybu życia na kondycję fizyczną, ale także odrobinę zniweluje stres, dzięki czemu jest duża szansa nie tylko na poprawę samopoczucia, ale także efektywności pracy.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na ból pleców i szyi

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał