Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Nie trać motywacji!

Nie trać motywacji!
Fot. Katarzyna Milewska
Chyba każdemu podczas treningów zdarzył się brak motywacji. Jej spadek może nastąpić zarówno u osób ćwiczących regularnie, jak i tych, u których mija faza tzw. „słomianego zapału”. Istnieje jednak kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym zapał do pracy nie zniknie na zawsze.

Po pierwsze: pozbądź się negatywnego nastawienia. Chociaż brzmi to banalnie, udowodniono, że osoby, które wciąż powtarzają sobie: „I tak nigdy nie osiągnę dobrej formy”, nie tylko już na starcie tracą motywację, ale są też bardziej skłonne do zachowań nerwicowych i depresji. Z kolei pozytywne nastawianie samego siebie najczęściej przyczynia się do sukcesów.

Po drugie: wyznacz sobie konkretne, spersonalizowane cele. Skupiaj się na nich i wizualizuj sobie efekt, jaki dzięki nim osiągniesz. Takim celem może być utrata wagi, budowanie masy mięśniowej, zapobieganie niektórym objawom chorób lub też nadchodzące ważne wydarzenie, na przykład wesele.

Po trzecie: ćwicząc, skupiaj się na wykonywanym w danym momencie ćwiczeniu - zrób je możliwie jak najlepiej. Myślenie o tym, ile jeszcze przed tobą, i o tym, że nie można czegoś zrobić od razu, potrafi skutecznie podciąć skrzydła nawet najbardziej wytrwałym.

Po czwarte: trenuj przy ulubionej muzyce. Ulubione piosenki natychmiast poprawiają nastrój, zwiększając w ten sposób także motywację.  Pamiętaj, żeby wybierać szybkie i energiczne kawałki, dzięki którym ciało złapie rytm i z łatwością dobrniesz do końca treningu.

Po piąte: pamiętaj, że aktywność fizyczna to nie tylko obowiązek, który musisz odhaczyć z listy „rzeczy do zrobienia”. Gry zespołowe lub ćwiczenia w grupie budują w nas poczucie więzi i umożliwiają zawarcie nowych znajomości. Jak to poprawia motywację!

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Nie bądź cykor - stawiaj na zmiany!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Gdzie jest moja motywacja?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Biegaczu, zabiegaj lenia!

Magda Ratajczak i Zosia Wawrzyniak

Trenuj dla przyjemności

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał