Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Moda & Medycyna

Nierówna walka

Nierówna walka
Zdjęcie: East News
Jako zdesperowana fashionistka jesteś zdolna do całej masy poświęceń. To wiemy.

Dlatego zakładamy, że uległaś trendowi nakazującemu kobiecie noszenie na co dzień gigantycznej torby, która bardziej przypomina neseser spakowany na dwutygodniowe wakacje niż podręczną torebkę. W zasadzie rozumiemy, bo taki wybór ma również wymiar praktyczny. Zmieścić można w takiej torbie naprawdę sporo, w końcu nigdy nie wiadomo, kiedy przyda się człowiekowi imadło… A poza tym foliowe siaty jednorazowe uważamy za niegodne uwagi i tym samym bojkotujemy.

Niestety, 365 dni w roku z obciążnikiem, którego nie powstydziłby się kulturysta, zawieszonym na jednym ramieniu, po prostu musi się zemścić. Nie wierzysz? Stań prosto przed lustrem. To znaczy spróbuj stanąć prosto, bo raczej Ci się nie uda. Co widzisz? Założymy się, że jedno ramię jest najmarniej dziesięć centymetrów niżej niż drugie, zgadza się? Fakt, wyglądasz jak paralityk. Więc pora zmierzyć się z tym wyzwaniem.

Rozwiązań jest kilka. W sezonie zimowym możesz przyszyć poduszkę z garsonki z lat 90. tylko do jednego ramienia. To optycznie wyrówna dysproporcję. W sezonie letnim sprawa się komplikuje. Nie bardzo widzimy gąbczastą poduchę pod ramiączkiem zwiewnej sukienki. Możesz zakupić jakiegoś egzotycznego ptaka, arę czy inną kakadu, i po prostu, dla odwrócenia uwagi od zmian typowych dla skoliozy, nosić ją na ramieniu.

Gorzej, jeśli wybierasz się na bankiet w eleganckiej wieczorowej sukni. Oczywiście możesz spędzić cały wieczór z jedną ręką wciąż uniesioną do góry w geście powitania, co z pewnością uczyni Twój defekt mniej widocznym, ale ileż można się witać?! W końcu ktoś się zorientuje, że machasz od kilku godzin w próżnię i posądzi Cię o jakieś nietypowe zaburzenie.

Przejdźmy zatem do meritum. Istnieje bowiem rozwiązanie: proste i doskonałe zarazem. Rozwiązanie ma na przegubie Tatiana Okupnik. Gigantyczna bransoleta załatwia problem! Na nasze oko waży bite 2 kilo, więc szacujemy, że powinna zniwelować różnicę w poziomie ramion nawet do 10 centymetrów. Czyli sporo. Poza tym nie możemy pominąć aspektu prozdrowotnego. Mając wolną chwilę w czasie bankietu, możesz z takim obciążnikiem popracować nad bicepsem. Jeśli problem jest poważny (niestety jedno ramię masz pół metra niżej niż drugie) albo pakujesz na poważnie, powinnaś zaopatrzyć się w bardziej profesjonalny sprzęt, który także z powodzeniem może robić za wyrafinowaną biżuterię:

 

Zdjęcie: strongmenstuff.com


Plusy są oczywiste: pełna gama kolorów zamiast monotonnej czerni i możliwość stałej regulacji obciążenia, zależnie od postępowania Twojej wady postawy czy też intensywności ćwiczeń. Dodatkowo odblaskowe kolory sprawią, że będziesz lepiej widoczna np. na poboczu drogi. Powroty z bankietów odbywają się wszak zaiste różnymi trasami...

Zachwyca nas uniwersalność tego rozwiązania. 2-kilowa bransoleta przyda się także tym, którzy mają skłonność do procentów, a zależy im, z przyczyn różnych, na powrocie do domu o własnych siłach z zachowaniem minimalnego choćby poziomu sprawności intelektualnej. Zamiast liczyć na to, że siłą woli powstrzymasz się przed wypiciem 4 szklany piwa, po wypiciu 3 niezwłocznie załóż na oba przeguby po jednej sztuce bransolety. Z takim obciążeniem serwowanie sobie kolejnych łyków będzie mocno utrudnione i raczej szybko Cię zniechęci. Czyli sto procent sukcesu!

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
Gabi zapytał(a) 31 sierpnia 2012
Pytanie dotyczy artykułu Nierówna walka
Czy dobrym sposobem jest zmienianie ręki/ramienia co jakiś czas?
Openmedica odpowiedział(a) 31 sierpnia 2012
To dobry sposób, bo wyrównuje obciążenie i sprawia, że mięsnie pracują tak samo intensywnie. Jest to jednak mało realne – zmiany musiałyby być bardzo regularne.
romirek zapytał(a) 31 sierpnia 2012
Pytanie dotyczy artykułu Nierówna walka
Jak najlepiej nosić torebkę (na ramieniu na skos, na zgięciu łokciowym?)?
myniu.myniu odpowiedział(a) 17 grudnia 2012
najlepiej nie nosić
Openmedica odpowiedział(a) 31 sierpnia 2012
Najlepszy i najbardziej ergonomicznym sposobem na noszenie damskiej torebki jest – przepasanie przez głowę w poprzek(na skos przez ramię). Ostatecznie – na ramieniu, ale im bliżej szyi tym lepiej. Unikamy wtedy przykurczu szyi. Najgorsze dla naszego kręgosłupa jest noszenie torebki na zgięciu łokciowym – całkowicie wykrzywia sylwetkę.
anna zapytał(a) 31 sierpnia 2012
Pytanie dotyczy artykułu Nierówna walka
Większość kobiet nie jest jednak w stanie zamknąć się w tej magicznej cyfrze. Jeśli zatem na co dzień dźwigamy więcej, co powinnyśmy zrobić, by zminimalizować ryzyko kontuzji i bólu kręgosłupa?
Openmedica odpowiedział(a) 31 sierpnia 2012
Można dzielić ciężar ciężar na dwie torby lub torebki – wyrównujemy wtedy obciążenie po obu stronach kręgosłupa. Ważny jest także sposób noszenia torebki – najlepsze, bo najbardziej ergonomiczne, jest przepasanie torebki przez głowę, w poprzek ciała (na skos). Należy także uważać przy podnoszeniu torebki z ziemi. Większy ciężar należ podnosić całym ciałem(ugięcie nóg), nie tylko siłą kręgosłupa(nachylenie pleców).
MagMiś zapytał(a) 31 sierpnia 2012
Pytanie dotyczy artykułu Nierówna walka
Podobno kobieca torebka nie powinna ważyć więcej niż 2 kilogramy. Czy to prawda czy to zależy od wieku/masy/kondycji?
Openmedica odpowiedział(a) 31 sierpnia 2012
Ciężar poniżej 2 kg jest optymalny. Nie ma na to wpływu ani wiek, ani masa, ani kondycja. Najważniejszym kryterium jest kręgosłup, który może znieść codzienny ciężar do 2kg. Oczywiście – im mniej, tym lepiej.

Polecane wpisy

Osteporoza

Indeks chorób

Złamania kości

Indeks chorób

Zez - niepokorne spojrzenie

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Kręgosłup - prosta sprawa!

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Najpopularniejsze wpisy

Chcesz jabłuszko?

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Inspiracje cytologiczne

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Infanci, łączmy się!

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Męskość pod ochroną

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Pierś do przodu

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk