Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jedz sezonowo

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem
Zdjęcie: Marta Winiarska | www.thefoodtime.com

Czerwona, słodka, lśniąca, soczysta. Pojawia się znienacka, uzależnia i znika. Co roku ta sama historia. Czereśnie chrupiemy więc garściami albo... wrzucamy w omlet!

Pani czereśnia - największa kulinarna celebrytka lipca. Nie lubi konkurencji i najlepiej smakuje prosto z drzewa. Mieszczuchom takim jak ja pozostaje niestety jedynie czaić się na nią na lokalnych bazarkach. Ma swoje wady, przede wszystkim: tania nie jest i silnie uzależnia! Ale kto by się tym przejmował, jest warta każdej złotówki i każdej zawartej w sobie kalorii. Pełna miska owoców w 10 minut zamienia się w garść pestek, a to zwiastuje początek mojej sezonowej monodiety. 

Nasza bohaterka ma bogate wnętrze, rekordową dawkę jodu, potasu i antyoksydantów. Ekologiczna czereśnia dobra na wszystko - nadmiar soli i toksyn z organizmu usunie, przemianę materii przyspieszy. Skórę ujędrni, zasnąć pomoże, humor poprawi. Czego chcieć więcej?

Więcej jedzenia, mniej pisania! Z zupełnie czystym sumieniem możemy się więc zaopatrzyć w torbę (albo i trzy - w końcu wybór między czereśnią żółtą, czerwoną i bordową bywa trudny) tego cudownego owocu i pędzić do kuchni, by wyczarować z niej pyszne i zdrowe desery!

Omletonaleśnik z czereśniami i waniliowym twarożkiem

Zdjęcie: Marta Winiarska | www.thefoodtime.com

Składniki na omletonaleśnik (na 1 porcję)

- 1 jajko
- 2 czubate łyżki mąki pełnoziarnistej
- 1 łyżka mąki kukurydzianej (lub pszennej)
- mleko (5-6 łyżek)
- miód (pół łyżeczki lub do smaku)
- sól

nadzienie:

- czereśnie (10-15 szt.)
- biały chudy ser (ok. 100 g)
- jogurt naturalny/grecki (4-5 łyżek)
- cukier z wanilią (1 łyżeczka)
- wiórki kokosowe (ok. 1-2 łyżeczki)
- syrop klonowy/miód/melasa (do smaku)

W naczynku łączymy biały ser, 2-3 łyżki jogurtu i cukier. Czereśnie kroimy na połówki i usuwamy pestki. Do miski wbijamy jajko, roztrzepujemy trzepaczką. Dodajemy mąkę, mleko, miód, oliwę, szczyptę soli, mieszamy do uzyskania jednolitej masy (nie za gęstej – w razie czego dolewamy nieco mleka). Rozgrzewamy patelnię i równomiernie rozprowadzamy na niej ciasto. Gdy na powierzchni zaczną pojawiać się pęcherzyki powietrza, przewracamy omletonaleśnik na drugą stronę i smażymy jeszcze ok. 1 minutę, by lekko się podrumienił. Wykładamy na talerz, na wierzchu rozprowadzamy twarożek, posypujemy czereśniami i zawijamy. Całość polewamy jogurtem i syropem klonowym. Gotowe!

 

Marta Winiarska - pasjonatka zdrowego jedzenia i alternatywnych smaków. Gotuje, fotografuje, ćwiczy, podróżuje, narzeka. Przyszła Pani Doktor, a może przy okazji i szefowa kuchni ? Od kilkunastu miesięcy - najszczęśliwsza na świecie mama bloga kulinarnego thefoodtime.com.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

3 desery z awokado

Marianna Medyńska

Razowe galette z gruszkami

Ten, kto umie i lubi gotować

Zdrowe gofry – są takie!

Agnieszka Piątkowska

Tort cytrusowo-szpinakowy

Ten, kto umie i lubi gotować

Najpopularniejsze wpisy

Ajwar – boska pasta

Ten, kto umie i lubi gotować

Morelowe batoniki mocy

Ten, kto umie i lubi gotować

Pasta z fasoli - polski hummus

Ten, kto umie i lubi gotować

Truskawkowe żelki

Ten, kto umie i lubi gotować