Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jedz sezonowo

Pasta… bezjajeczna!

Pasta… bezjajeczna!
Zdjęcie: erVegan
Święta bez jajek? Wegańska pasta bezjajeczna zrobi Ci psikusa i nawet nie zorientujesz się, że nie ma w niej jajek! To wszystko dzięki jednemu, specjalnemu składnikowi. Sprawdź i przekonaj się sam, że weganie też mają czym świętować Wielkanoc!

Święta Wielkanocne to czas wszechobecnych jajek – tych gotowanych, zatapianych w naturalnych barwnikach, pieczonych w pasztetach, ale również w postaci klasycznej pasty na kanapki. Dzięki temu przepisowi przygotujesz ją bez ani jednego jajka! To zasługa czarnej soli, która poprzez zawartość związków siarki posiada charakterystyczny  jajeczny smak.  Pasta na bazie tofu i ciecierzycy będzie dodatkowo świetnym i zdrowym urozmaiceniem twojego jadłospisu!

Pasta bezjajeczna z tofu

 Zdjęcie: erVegan

Składniki:

- 1 kostka tofu 200 g
- ¾ szklanki ugotowanej ciecierzycy (lub po prostu z puszki)
- 1 łyżeczka czarnej soli – kala namak (nie pomyl z himalajską)
- 1 spora łyżeczka musztardy Dijon
- około 3-4 łyżki wegańskiego majonezu
- 2 łyżki płatków drożdżowych (drożdży nieaktywnych) – opcjonalnie
- odrobina wody
- kilka szczypt kurkumy (dla koloru)
- spory pęczek szczypiorku
- sól, pieprz

Przygotowanie:

¾ kostki tofu przełóż do naczynia malaksera wraz z ciecierzycą. W małej misce połącz majonez z musztardą, czarną solą, płatkami drożdżowymi i szczyptą soli oraz pieprzu.

Połączone składniki dodaj do tofu i ciecierzycy, miksując całość na w miarę gładką masę. Możesz zrobić to również blenderem ręcznym. W razie potrzeby dodaj odrobinę wody, ewentualnie roślinnego oleju. Następnie dopraw pastę do smaku pieprzem i solą oraz dodawaj stopniowo kurkumy, aż uzyskasz pożądany kolor. Na sam koniec do pasty wmieszaj zmiażdżoną widelcem resztę tofu, które będzie imitować białko jaja. Dodaj posiekany szczypiorek i zajadaj z kromką dobrego pieczywa – smacznego!

Powyższy przepis możesz również bez problemu wykonać w formie sałatki – zamiast miksować wszystkie składniki, posiekaj je nożem i dokładnie wymieszaj.


 

 

Eryk – autor bloga erVegan, dietetyk, miłośnik dobrej i prostej kuchni, która pozytywnie wpływa na zdrowie. Swoją wiedzę o zdrowym żywieniu zdobywał na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Publikując zdrowe i łatwe do wykonania przepisy, pokazuje, że kuchnia roślinna może być pyszna nawet dla faceta. Zamienia fasolę w mocno czekoladowe brownie, bataty w pyszne burgery, a daktyle w słodki karmel!​

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Ale pasztet!

Alicja Rokicka

Pasztet z czarnej fasoli

Ten, kto umie i lubi gotować

Mazurek bez pieczenia

duet masz.talerz

Najpopularniejsze na blogu

Ajwar – boska pasta

Ten, kto umie i lubi gotować

Morelowe batoniki mocy

Ten, kto umie i lubi gotować

Bananowe ciasteczka owsiane

Ten, kto umie i lubi gotować

Pasta z fasoli - polski hummus

Ten, kto umie i lubi gotować