Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Patent na jajka

Patent na jajka
Zdjęcie: shutterstock
Wielkanoc już za moment. Jej znakiem rozpoznawczym są oczywiście jajka. Tak się składa, że należą one do tzw. superfoods. Wybierajcie je więc i przyrządzajcie mądrze.

Jakie jajka wybrać? Od sprawdzonych dostawców, którzy hodują kury z wolnego wybiegu (najlepiej ze wsi). Kolejnym pytaniem jest – jak je przyrządzić, by faktycznie należały do superfoods? Żółtko powinno występować w postaci płynnej, np. jajka na miękko. Dzięki krótkiej obróbce termicznej nie zabijecie tego, co w jaju najlepsze! Zawierają one wówczas niezbędne składniki odżywcze. To bogate źródło pełnowartościowego białka, które zawiera wszystkie aminokwasy. To jednak nie wszystko.

Są bogatym źródłem kwasów omega-3, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i immunologicznego. Występują w nim takie witaminy jak A, D, B5, B12, B2, E, K, wapń, cynk oraz luteina, która poprawia wzrok i zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej.

Niektórzy głoszą opinie, że jajka podwyższają poziom cholesterolu, co zupełnie nie pokrywa się z rzeczywistością. Badania naukowe potwierdziły, że wysoki poziom cholesterolu jest uzależniony od prowadzonego stylu życia, spożywania przetworzonych produktów czy używek. Wprawdzie w żółtku faktycznie występuje cholesterol, ale jest w nim także lecytyna, która reguluje jego poziom.

My polecamy śniadania jajeczne – i to nie tylko od święta. Śniadanie tłuszczowe w których główną rolę pełnią jajka mają wysoką gęstość kaloryczną, w związku z czym sycą na dłużej. Są idealnym rozwiązaniem dla osób, które mają problemy z podwyższonym poziomem cukru we krwi.

Jeśli więc mowa o jajecznych świętach – nie musicie ich sobie żałować. Pamiętajcie jednak, że wszystkie prozdrowotne właściwości znikają, kiedy spożywacie je z „not cool foods”, takimi jak np. majonez.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na ból pleców i szyi

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał