Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi
Sesja dla marki Reebok. fot. Katarzyna Milewska

W święta jesz więcej? To zacznij też więcej się ruszać! Dodatkowy bilans kaloryczny można zbić dodatkowym ruchem. Ile kalorii mają pierogi i ile musisz się ruszać, żeby je spalić? Przeanalizujmy to!

Z doświadczenia wiemy, że takie statystyki przemawiają do człowieka. Pizzę zje każdy, ale wiedza dotycząca tego, że jeden kawałek jest równy kilkuset burpeesom, od razu zmusza do myślenia.

Ze świętami jest podobnie. 

- porcja barszczu z uszkami = 230 kcal
- 5 pierogów = ok. 400 kcal
- kilka śledzi w oleju = ok. 350 kcal
- mała porcja kapusty = ok. 400 kcal
- porcja smażonego karpia = ok. 260 kcal
- porcja makowca = 150 kcal
- ryba po grecku/ryba w galarecie = ok. 300 kcal
 
Dane nie są w 100% dokładne. Wszystko zależy od tego, jak danie zostanie przyrządzone i w jakiej ilości zjedzone. Nietrudno zatem policzyć, że przy kilku rodzajach wigilijnych potraw dostarczamy organizmowi ponad 2000 kcal. I to w ciągu dwóch, trzech godzin.

No dobrze. A teraz ile jesteś w stanie spalić podczas różnych aktywności? Dane znów nie są dokładne. Wszystko zależy od intensywności, wagi ciała, zaangażowania w ruch. No dobrze, ale mniej więcej, przedstawia się to tak:

Najlepsze będą interwały, czyli trening w zmiennym tempie. Jeśli dobierzecie ćwiczenia dające w kość i wykonacie je na 100% swoich mozliwości, w ciągu 40 minut możecie spalić nawet 500-600 kcal.

40 minut biegania w średnim tempie to około 350 spalonych kalorii.

Godzinny spacer to około 200 kcal.

40 minut skakanki = ok. 400 kcal.

Co tu dużo gadać? Trening interwałowy i skakankę możesz uskutecznić w domu, jeszcze przed rozpoczęciem się "Kevina". Na bieganie, spacer czy jogging możesz wybrać się rano. Przy okazji podkręcisz na święta metabolizm.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Wigilijne patenty na trawienie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trenuj z nami w te święta!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Wzdęta w święta?!

kolektyw: Ewa Panewka i Wanda Dysk

Lepszy wskok w Nowy Rok

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Bezpieczne bieganie zimą

Magda Ratajczak i Zosia Wawrzyniak

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał