Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Poranny trening na czczo - spalacz tłuszczu?

Poranny trening na czczo - spalacz tłuszczu?
Bieganie na czczo/ fot. Katarzyna Milewska
Czy ćwicząc rano, zaraz po przebudzeniu jesteś w stanie spalić więcej tkanki tłuszczowej?

To pytanie, które zadaje sobie mnóstwo osób chcących się odchudzić. Czy faktycznie ćwicząc na czczo, spalamy więcej? No cóż - i tak, i nie.

Po pierwsze faktycznie trening zaraz po przebudzeniu może skłonić organizm do spalania jako paliwa nieznacznie większej ilości tłuszczu, ponieważ po nocy poziom insuliny jest najniższy, a poziom glukagenu najwyższy. Wszystko to sprawia, że zwiększa się ilość tłuszczów, które transportowane są do mieśni (jako energia) i tam ulegają spaleniu. Nie ciesz się jednak za wcześnie. Minusem tej sytuacji jest szybkie zmęczenie. Prawdopodobnie nie będziesz ćwiczył tak intensywnie jak po posiłku. Co to oznacza? Że spalisz mniej kalorii, a co za tym idzie - mniej tkanki tłuszczowej.

Organizm - podobnie jak ty - potrzebuje się obudzić i nakręcić do działania. Dlatego lepiej jednak zjeść. Bo od czasu ostatniego posiłku (kolacji) do treningu mija wiele godzin, w związku z tym twój organizm nie jest gotowy na cieżki trening.

W momecie ćwiczeń jednak układ pokarmowy nie może być zbyt obciążony, jeśli więc trenujesz rano, nie zaleca się jeść obfitego śniadania. Lepiej zdecyduj się np. na banana lub jogurt z płatkami owsianymi i żurawiną. Można także sięgnąć po suplementy diety. tj. aminokwasy BCAA czy odżywkę białkową. 

Podsumowując - jeśli twoim celem jest poprawa wytrzymałości, ćwicząc na czczo z pewnością zauważysz szybko, że mija się to z celem. Jeśli ważne są dla ciebie siła i masa mięśniowa, również zdecydowanie lepiej będzie trenować po lekkim śniadaniu. Dlaczego? Po nocy, kiedy glikogen mieśniowy i poziom glukozy we krwi są niskie, twoje mieśnie spalą więcej białka jako paliwa, co przełoży się tym samym na spalanie mięśni. 

I ciekawostka. Naukowcy z Uniwersytetu Loughborough ustalili, że posiłek przed ćwiczeniami zwiększa wytrzymałość w czasie treningu o 9% w porównaniu z ćwiczeniami bez posiłku. Pamiętaj wówczas o węglowodanach i posiłkach o niskim indeksie glikemicznym.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Co jeść przed treningiem?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Gdzie jest moja motywacja?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał