Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Potreningowy deser

Potreningowy deser
Zdjęcie: shutterstock
Co jest najważniejsze w życiu osoby aktywnej – poza samym sportem? Oczywiście jedzenie. Zwłaszcza to przed- i potreningowe. Lubicie desery? No to wypróbujcie ten przepis!

Posiłek przed treningiem ma wam dać paliwo do intensywnego trenowania. To jasne. Natomiast główną funkcją posiłku potreningowego jest odbudowanie utraconego glikogenu mięśniowego, a także szybka regeneracja organizmu. Obserwuję w klubach fitness, że posiłek ten albo jest pomijany, albo niestety jest„ byle jaki”. Mały banan, sałatka czy baton białkowy nie są tym, czego wam potrzeba. Rozumiem, że często wynika to z braku czasu na przygotowanie posiłku, dlatego wygodną opcją może okazać się przyrządzenie koktajlu, który spełnia wszystkie wymagania posiłku potreningowego. Możecie go wykonać w domu i wziąć ze sobą do pracy. Nie dość, że wartościowy, to jeszcze pyszny!

 

 

Składniki:

- woda kokosowa – ok. 200ml,
- ½ świeżego mango,
- ksylitol na czubek łyżeczki,
- żółtka jaj (ok. 2 szt.)
- do smaku możecie dodać ok. 10 g odżywki białkowej (nie jest to konieczne)

Sposób przygotowania:

Wszystkie produkty wrzucacie do blendera i mieszacie 30-45 sekund, a następnie przelewacie do szklanki.

Całkowity czas przygotowania to jakieś 2 minuty, więc już nie będziecie mieli wymówki związanej z brakiem czasu. Poza tym, taki koktajl jest fajnym rozwiązaniem dla tych, którzy mają ochotę na coś słodkiego. Najlepsze jest to, że taki „deser” nie zaszkodzi waszej sportowej sylwetce. Dodatkowym plusem jest jego postać - płynna. Wielu z was nie jest w stanie od razu po ćwiczeniach przyjąć stałego posiłku, a wypicie czegoś słodkiego to sama przyjemność.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Co pić po treningu? Koktajl!

Katarzyna Karus-Wysocka

Ryż kokosowy z mango

Ten, kto umie i lubi gotować

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał