Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jedz sezonowo

Seler naciowy – patent na wege leczo

Seler naciowy – patent na wege leczo
Zdjęcie: Marta Ziarno | www.feed-me-better.blogspot.com

Jedni go kochają, inni nienawidzą. Ja stanowczo zaliczam się do tej drugiej grupy. Dlatego postawiłam sobie ambitny cel: przygotować selera naciowego w postaci „zjadliwej” nawet dla mnie. 

Udało się. Pyszne wegetariańskie leczo rozłożyło mnie na łopatki! To potrawa, która nasyci i rozgrzeje nas w zimowe dni. Jeśli tak jak ja nie przepadacie za selerem naciowym – to jednak dajcie mu jeszcze szansę. W trakcie duszenia w pysznym sosie traci swój intensywny aromat, a dodaje daniu lekkiej chrupkości i świetnego, delikatnego posmaku.

A do selera naciowego przekonać się warto. To taki dietetyczny cudotwórca. Jest bardzo niskokaloryczny (7 kcal/100 g). Zawiera dużą ilość błonnika, dzięki czemu pobudza trawienie i metabolizm. Zawiera dwukrotnie więcej witaminy C od cytrusów, zawiera również witaminy z grupy B, witaminę E i PP. Ma działanie oczyszczające, dzięki czemu usuwa z organizmu toksyny. Wśród warzyw korzeniowych jest niekwestionowanym królem pod względem zawartości fosforu. Poza tym zawiera dużo wapnia, cynku, potasu i magnezu.

Warzywne leczo z ciecierzycą i selerem naciowym

Składniki (na 2 porcje):

- 100 g suchej ciecierzycy
- 4-5 pomidorów
- 3 łodygi selera naciowego
- 1 średnia cukinia
- 1 mała cebula
- 3 ząbki czosnku
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego
- 2 łyżki masła klarowanego lub oleju do smażenia
- sól morska
- świeżo mielony pieprz
- kolendra

Ciecierzycę namaczamy na noc w wodzie. Następnego dnia ją płuczemy i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości, według instrukcji na opakowaniu (można też użyć 1 puszki ciecierzycy w zalewie). Pomidory sparzamy wrzątkiem, zdejmujemy skórę i kroimy na kawałki. Na dużej patelni rozpuszczamy masło. Wrzucamy pokrojonego w cienkie plasterki selera naciowego. Gdy się zeszkli i trochę zmięknie, dodajemy pokrojoną w półplasterki cukinię. Po około 3 minutach dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę. Smażymy około 4-5 minut, mieszając od czasu do czasu. Dodajemy posiekany drobno czosnek. Mieszamy i po chwili dodajemy przygotowane pomidory. Często mieszamy, dusimy, aż pomidory się rozpadną . Dodajemy ciecierzycę, koncentrat pomidorowy i posiekaną kolendrę. Odparowujemy wodę, aż powstanie sos. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Danie dodatkowo można podawać z ryżem lub makaronem. Po przełożeniu na talerze posypujemy kolendrą.
 

Marta Ziarno – miłośniczka zdrowej kuchni. Uwielbia karmić swoich przyjaciół. Na swoim blogu Feed Me Better udowadnia, że zdrowe, dietetyczne jedzenie nie musi być nudne. W swojej kuchni odchudza przepisy, eksperymentuje ze zdrowymi składnikami i szykuje ładne, kolorowe i apetyczne dania.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Lunch dla wegan

Katarzyna Karus-Wysocka

Wegetariański tuning dnia

Aleksandra Domańska

Cykorii się nie cykaj

Ten, kto umie i lubi gotować

Spaghetti z cukinii z figami

Ten, kto umie i lubi gotować

Najpopularniejsze wpisy

Ajwar – boska pasta

Ten, kto umie i lubi gotować

Morelowe batoniki mocy

Ten, kto umie i lubi gotować

Pasta z fasoli - polski hummus

Ten, kto umie i lubi gotować

Truskawkowe żelki

Ten, kto umie i lubi gotować