Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Dobre rzeczy

SEV etricksevolution: moped nowej ery

SEV etricksevolution: moped nowej ery
Zdjęcie: www.sev-world.com
Motorower? Pierwsze skojarzenie to słynny "Komar", który smrodził i pyrkotał jak stara sieczkarnia. Teraz przyszły jednak nowe czasy i motorowery są - jak francuski SEV etricksevolution C01 - elektryczne. Nadają się w teren zamiast rowerów górskich!

W zasadzie tych francuskich jednośladów nie da się zakwalifikować jednoznacznie. Niby to małe motocykle, ale w gruncie rzeczy są to też tzw. e-bikes a więc to rowery elektryczne. Wyglądają jak małe enduro, ale sporo w nich elementów jeśli nie wprost adaptowanych z rowerów to rowerowe podzespoły zdecydowanie przypominających (kształt ramy, kierownica, hamulce, opony itd.). Pomysł na te wehikuły jest generalnie prosty: maszyna ma mieć duży skok zawieszenia, żeby dało się szaleć po bezdrożach, a do tego niewielki lecz mocny silnik elektryczny (moc 2500 W, 80 Nm) montowany tam, gdzie w rowerze jest suport. Dzięki temu SEV jest zwarty i koła mu nie ciążą. Pedały są po to, żeby ruszyć z miejsca i na czymś oprzeć nogi. Można też pewnie nimi "dokręcać", żeby moto (choć po prawdzie elektro) rower jechał jeszcze szybciej. Nie ma jednak, znowu użyje słówka "generalnie", takiej potrzeby – w zależności od wersji taki jednoślad pojedzie od 45 do nawet 60 km/h. Zasięg na pełnym ładowaniu baterii, które zajmuje 4,5 godziny to 30-40 km (w ofercie jest też lepszy akumulator, który wystarcza na 80 km; oczywiście zasięg zależy od temperatury, stylu jazdy i masy właściciela). Cena? Cztery i pół tysiąca euro, co moim zdaniem jest fair. Byle tylko jakiś serwis w Polsce jeszcze znaleźć, bo kto takie coś (w razie czego) naprawi? Przecież mamy XXI wiek i mnóstwo elektroniki. Moto-elektrorower jednak jest skomplikowany...

Zdjęcie: www.sev-world.com

Zdjęcie: www.sev-world.com



Tagi: rower

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Rower dwuśladowy

Rafał Jemielita

Napęd do roweru

Rafał Jemielita

Najpopularniejsze wpisy

Poduszka outdoorowa

Rafał Jemielita

Kajak z doładowaniem

Rafał Jemielita

Espresso bez granic

Rafał Jemielita