Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Śniadanie mistrzów - omlet w wersji fit

Śniadanie mistrzów - omlet w wersji fit
Przygotuj omlet w wersji fit! Zdjęcie: shutterstock
Zastanawiasz się, co takiego zjeść na śniadanie, żeby było szybko, zdrowo i pożywnie? Przedstawiamy wam śniadanie mistrzów: omlet!

To, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, nie jest żadnym odkryciem. Doskonale wiadomo, że wszyscy to wiedzą, ale niestety wciąż znam bardzo wiele osób, które się do tego nie chcą zastosować, tłumacząc się brakiem czasu rano (?!).

Po pierwsze, nie istnieje coś takiego jak brak czasu na śniadanie. Nazywajmy rzeczy po imieniu - lenistwo to nie brak czasu. Po drugie zrobienie śniadania zajmuje naprawdę krótką chwilę. Po trzecie - jeśli już je robimy, niech będzie takie, jakie powinno być, czyli zdrowe i pożywne.

Chcielibyśmy wam zaproponować śniadanie, które chyba nigdy nam się nie znudzi i jest jedną z najsmaczniejszych i szybkich fit wersji śniadaniowych. Mowa o omlecie. Nie znajdziecie tu żadnej mąki. Bo biała mąka (zwłaszcza w dużych ilościach) niewiele ma wspólnego ze zdrowym odżywianiem.

Oto, czego potrzebujecie:

- 2 jajka (a w zasadzie jedno całe jajo i jedno białko. Dla panów polecam 3 całe jaja i 2 białka),
- ok. 50 g płatków owsianych (lub jaglanych) plus 1 łyżeczkę otrębów owsianych,
- pół banana,
- łyżkę cynamonu,
- łyżkę masła orzechowego.

Mieszamy ze sobą jajka i płatki owsiane (uwaga: nie kupujcie płatkow błyskawicznych, polecam górskie), następnie dodajemy plastry cienko pokrojonego banana oraz dosypujemy cynamon. W międzyczasie na patelnię wlewamy małą łyżeczkę oleju kokosowego. Masę wlewamy na patelnię zostawiamy na około 3 minuty, przękręcamy na drugą stronę na około 1 minutę i omlet gotowy. Polecamy go w wersji z masłem orzechowym

Całość naprawdę nie zajmie wam dłużej niż 10 minut. Przed śniadaniem pamiętajcie o szklance wody z cytryną.
 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
Joanna Gracek zapytał(a) 2 sierpnia 2016
Pytanie dotyczy artykułu Śniadanie mistrzów - omlet w wersji fit
Hej. Czy bialka ubijac osobno? A pozniej dodac do zóltka, platkow i banana? Troche chyba przekombinowalam..ubilam bialka, platki i banana zblendowalam na papke i dodalam zoltko. Pozniej polaczylam wszystko mieszajac lyzka. Smazylam pod przykryciem, omlet przywarl mi do spodu i ciezko bylo przewrocic. Jak go przygotowac poprawnie? ;) pozdrawiam
Andrzej Bogdał odpowiedział(a) 4 sierpnia 2016
Cześć Asia, możesz go zrobić na dwa sposoby. Pierwszy to taki, że wsypujesz płatki do kielicha blendera lub miseczki, zalewasz wrzątkiem tak aby nie pływały i po ok 4-5 minutach dodajesz kolejne składniki i mieszasz jeszcze raz. Wcześnie rozgrzewasz patelnie z małą łyżeczką oleju kokosowego i dopiero wtedy wlewasz omleta. Dalej robisz jak naleśnika. W tej wersji jest on cieńszy i delikatniejszy. Opcja 2 - różnica jest taka, że produkty mieszasz w miseczce widelcem i wlewasz na patelnię. Omlet objętościowo wydaje się większy. Daj znać czy wyszedł. Pozdrawiamy
adzia zapytał(a) 22 października 2014
Pytanie dotyczy artykułu Śniadanie mistrzów - omlet w wersji fit
Czy musi być to olej kokosowy?
Agnieszka odpowiedział(a) 18 listopada 2014
A ja będę smażyć bez oleju
Marta odpowiedział(a) 9 listopada 2014
Myślę, że spokojnie możesz zastąpić go innym olejem :)

Polecane wpisy

Domowe masło orzechowe

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Śniadanie - ostrożnie z cukrem!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Co z tą kolacją?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

"Dieta na masę"

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał