Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Śniadanie - ostrożnie z cukrem!

Śniadanie - ostrożnie z cukrem!
Zdjęcie: shutterstock
Śniadanie najważniejszym posiłkiem dnia? Jasne. To nie nowość! Czy wiecie, że zbyt duża ilość cukru z rana odciśnie piętno na całodziennym metabolizmie?

Od lat zaznacza się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Czy wiecie jednak, jak komponować posiłek, by dodawał energii i zamiast zwalniać metabolizm - go przyśpieszał? To, na co powinniście zwrócić uwagę w pierwszej kolejności, to ilość zawartych w nim węglowodanów. Rano wrażliwość na nie jest znacznie większa. Prawdę powiedzawszy - maksymalna na przestrzeni całego dnia. Co to oznacza? Że występuje najwyższe prawopodobnieństwo wystąpienia hiperglikemii (zbyt wysokiego poziomu cukru we krwi). Taka poranna hiperglikemia, będąca efektem zjedzenia musli z owocami i słodkim miodem (mimo że taki posiłek może wydawać się fit) może przestawić metabolizm na cały dzień. Innymi słowy, śniadanie przesycone węglowodanami o wysokim indeksie glikemicznym w połączeniu z fruktozą spowoduje, że metabolizm będzie ukierunkowany na odkładanie - zamiast na wydatkowanie energii.
Czekoladowe płatki z ciastkiem i szklanka soku? Nie wierzcie reklamom! To kaloryczna bomba z opóźnionym zapłonem. Zapewniają uczucie sytości na krótki czas, zaraz potem będziecie czuć się senni. A przecież to dopiero początek dnia.

Co zatem wybierać?

Wysokobłonnikowe źródła wędglodowanów takie jak: płatki owsiane górskie (nie błyskawiczne!), chleb razowy z chudym białkiem (białka, twaróg, chuda wędlina). Takie białko będzie dodatkowo działało energetyzująco.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
hello_lilly zapytał(a) 16 kwietnia 2015
Pytanie dotyczy artykułu Śniadanie - ostrożnie z cukrem!
W takim razie która pora jest najlepsza na jedzenie owoców?
Monika odpowiedział(a) 5 maja 2015
Od jakiegoś czasu chcę zgubić kilka kg i cukry ograniczyłam do minimum. Ich "zamienniki" także. Aby jakoś normalnie funkcjonować piłam kawę, z której też zrezygnowałam. Polecono mi jakiś czas temu młody jęczmień, o którym można poczytać sobie o np. tutaj http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/suplementy/zielony-jeczmien-wlasciwosci-i-zastosowanie-czy-zielony-jeczmien-pomag_42393.html. Stosuję go już od 2 miesięcy i zauważyłam przede wszystkim, że czuję więcej energii (nie sądziłam, że bez kawy to możliwe). Robię sobie z niego koktajle, które pijam na śniadanie. Wystarczają w zupełności, gdyż są bardzo sycące. Ja korzystam z tego produktu http://suplago.pl/p/1585/747/mlody-jeczmien-250-g-zdrowa-zywnosc.html. Nie martwię się już o to co zjem na śniadanie, ponieważ młody jęczmień to sycąca bomba witaminowa, po której nie czuje się już głodna. Moim zdaniem to bardzo dobra opcja dla osób odchudzających się, sennych i tych wszystkich, które mają problemy z koncentracją.
ZdrowaZuzanna odpowiedział(a) 4 maja 2015
Co za bzdura. Przepraszam, ale takie stwierdzenia o cukrze świadczą po prostu o braku wiedzy. Polecam dowiedzieć się więcej o cukrze oraz jego "zdrowych" alternatywach z wykładu w tym poście http://totalnaradosczycia.blogspot.com/2015/05/cukier.html bo wspomniany prze ciebie miód to dla organizmu prawie to samo co cukier. Co do śniadania to szczyt aktywności żołądka wg Chińskiej Medycyny przypada między 7 a 9 rano. Stąd też są to dobre pory na spożycie porannego posiłku, jednak nic nie stanie się jeśli przesuniemy go na później - ciekawy artykuł o tym znalazła tutaj http://technologiazdrowia.pl/mit-sniadania/ Jeśli chodzi o owoce to oba teksty pokazują, że lepiej jeść ich ograniczoną ilość, a jeśli już to po 12.
FitStyl odpowiedział(a) 23 kwietnia 2015
Przede wszystkim nie musimy z cukru robić wielkiego szumu. Zawsze można znaleźć ciekawą alternatywę, która nie niszczy naszego organizmu czy zębów. Z pomocą mogą przyjść nam takie produkty jak miód, stewia, czy nawet syrop klonowy. Ciekawy artykuł na temat zamienników cukru znajdziecie pod adresem http://zywnoscdietetyczna.pl/cukier-kalorie-czy-tylko/

Polecane wpisy

Co jeść przed treningiem?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Co jeść po treningu?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał