Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Stań na głowie

Stań na głowie
Stań na głowie, fot. Katarzyna Milewska
To nie mit, że stanie na głowie poprawia koncentrację. To jednak nie wszystkie korzyści. Okazuje się, że świat widziany do góry nogami daje znacznie więcej.

Wiedzą o tym wszyscy, którzy systematycznie wykonują jogowe asany. Niekwestionowaną ich królową jest stanie na głowie, które należy do tzw. pozycji odwróconych. Stanie na głowie stymuluje cały organizm, poprawiając krążenie i wzmacniając cały system nerwowy, a także korzystnie wpływa na emocje i funkcjonowanie mózgu, który jest lepiej ukrwiony, a więc i dotleniony. Jest to zatem energetyczny zastrzyk i świetne ćwiczenie przed pracą.  W staniu na głowie kontrolę przejmuje siła ciążenia, zmieniając kierunek przepływu krwi w układzie krążenia, co znacznie ułatwia pracę serca.

Jeśli jednak nigdy na rękach nie stawaliście, musicie wiedzieć, że należy się do tego ćwiczenia odpowiednio przygotować. Jak? Przede wszystkim wzmocnić ręce, barki, szyję i brzuch, a także popracować nad balansem. Wasz ciężar w tej pozycji podtrzymują głównie ręce, a masę ciała przyjmują na siebie ręce, barki, a nawet stabilizująca siła mocnych mięśni brzucha. Punktem równowagi zaś jest głowa.

Tu należy zachować ostrożność. Prawidłowa technika będzie tu niezbędna. Jeśli bowiem położycie zbyt duży nacisk na głowę, możecie nabawić się kontuzji szyi. Jeśli się uczycie, róbcie to w obecności instruktora.

Przy pierwszych podejściach warto wykorzystać ścianę jako punkt podparcia. Im bezpieczniej i pewniej będziecie się czuć w tej pozycji, tym mniej będziecie potrzebować pomocy ściany. Zanim się obejrzycie, będziecie stawać na głowie w dowlnym miejscu. Również na plaży!


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Ćwiczenia na rozładowanie stresu

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał