Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Stres przed zawodami – co jeść?

Stres przed zawodami – co jeść?
fot. Katarzyna Milewska
Przygotowujecie się do zawodów, startów biegowych lub innych sportowych wyzwań, lecz stres powoduje, że nie możecie nic przełknąć? Oto kilka rad, jak sobie z tym poradzić.

Zdenerwowanie, które odczuwacie przed zawodami to normalna sprawa. W końcu chcecie, aby start był doskonały. Okres przygotowań to przecież czas ciężkich treningów i wielu wyrzeczeń.

Zdenerwowanie przedstartowe zazwyczaj pojawia się dzień wcześniej lub (od rana) w dniu samych zawodów. Musicie pamiętać, że jest to bardzo ważny czas, jeżeli chodzi o ostatnie przygotowania żywieniowe. Emocje mogą skutecznie osłabiać organizm, powodując nudności, problemy żołądkowe czy skurcze żołądka. Może się także okazać, że wcale nie będziecie mieli ochoty na przyjmowanie stałych posiłków. Musicie jednak wiedzieć, że na brak jedzenia nie możecie sobie pozwolić. Wiem co mówię, bo też przez to ostatnio przechodziłam. W takich sytuacjach bardzo fajnie się sprawdzają posiłki płynne lub półpłynne, które mogą zastąpić posiłek. Do nich zaliczamy np. odżywki węglowodanowo- białkowe. Skutecznym zamiennikiem mogą być też: napoje sportowe, pitne jogurty, koktajle mleczne ze zmiksowanymi owocami i orzechami, owsianki czy pudding ryżowy (najlepiej własnej roboty). Niektóre osoby będą bez problemu zjadać takie produkty jak kasza manna, puree ziemniaczane czy różnego rodzaju naleśniki z mąki kokosowej lub jaglanej.

W tych ostatnich godzinach przed startem lub dzień przed unikajcie warzyw strączkowych i produktów, które zawierają dużo błonnika. Co najważniejsze - nie testujcie także nowego jedzenia, bo nie wiecie, jak wasz organizm na nie zareaguje. Trzymajcie się tego, do czego jesteście przyzwyczajeni. I nie zapomnijcie o odpowiednim nawodnieniu!


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

10 prostych sposobów, by jeść lepiej

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Co jeść po treningu?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Co jeść przed zawodami?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał