Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

No to ładnie!

To jest papier

To jest papier
This Is Paper, czyli młode duo projektancko-wydawnicze, zorganizowało w Muzeum Sztuki Nowoczesnej warsztaty z przygotowywania swoich produktów. Nie tylko z papieru! ThisIsPaper.com
Wielbiciele oldskulowej prasy powinni być zadowoleni – kroi się kolejny pięknie wydany magazyn. This Is Paper to jednak także świadomie prowadzone przedsiębiorstwo oferujące piękne wzornictwo.

Papier stał się synonimem specyficznego podejścia do mediów. Wybierają go nie tylko zwolennicy tradycji, którzy nie odnajdują się w świecie nowych technologii, lecz także hipsterska prasowa/wydawnicza młodzież, dla której papier jest synonimem autentycznych, jednostkowych i przeżywanych „w realu” emocji pozostających w kontraście do zapośredniczonych w sieci globalnych wrażeń dostępnych dla każdego. Piszę „młodzież”, bo to podejście cechuje przede wszystkim czytelników i twórców, zrzeszonych wokół małych, istniejących od niedawna firm wydawniczych: ekip „Zwykłego życia”, „Monitora”, „Futu” czy „Smaku”. Łączy je także miłość do papieru w jego nieupiększonym, matowym wydaniu, które nie zdobywa serc wielkich wydawnictw, bo trochę inaczej wypadają na nim kolory, ale za to świetnie komponuje się z ideą autentyczności i powrotu do korzeni – także prasy w jej spółdzielczym wariancie. Wiedzcie, że sama się do entuzjastów tego nurtu zaliczam, dlatego m.in. wzięłam „This Is Paper” na tapetę.

papier

Projekt pierwszego numeru magazynu „This Is Paper”, czyli „To jest papier”, źródło: ThisIsPaper.com

Ten ciut ideologiczny wstęp pozwoli wam zrozumieć, z jakim produktem będziemy mieli najpewniej do czynienia. Jeszcze wciąż nie wiem dokładnie, co w „This Is Paper” się znajdzie, bo druk właśnie trwa – ale już możemy podejrzeć wyimki z wybranych materiałów na stronie i dostrzec tam piękny, czysty layout i tematykę oscylującą między designem, fotografią, muzyką, modą i sztuką.

papier

Przykładowy rozkład z magazynu, źródło: ThisIsPaper.com

Magazyn i strona prowadzone są po angielsku, dzięki czemu autorzy mogą liczyć na odzew oraz dystrybucję na całym świecie, co już następuje – wśród miejsc sprzedaży figurują autorskie dizajnerskie butiki z Singapuru, Tokio, Kopenhagi, Portland czy LA i ani jeden z Polski. Dzięki zaufaniu co najmniej 250 osób autorzy zdecydowali się na druk pierwszego numeru – biorąc przykład z tak wielu crowd-fundingowych inicjatyw postanowili przypuścić atak na rynek dopiero wtedy, kiedy znajdą wystarczająco dużo chętnych skorych do zapłaty za niego, a zatem – do sfinansowania kosztów drukarni. To bardzo dobry pomysł zapewniający minimalną płynność funduszy. Zważywszy na trudności z płatnościami ze strony kontrahentów i sieci dystrybucyjnych, z którymi zawsze borykają się młode stażem firmy, jest to nie bez znaczenia.

O This Is Paper piszę jednak nie tylko z miłości do pięknie wydanych, starannie przemyślanych papierowych magazynów. Alexander i Zuzanna, duo pracujące na warszawskim Mokotowie, firmuje swoim logo nie tylko gazetę. Pięknie prezentuje się butik online, w którym do kupienia są przede wszystkim piękne torby i plecaki ze stuprocentowej bawełny, wykonywane w całości w Polsce i opatrzone skórzanymi elementami barwionymi wyłącznie w naturalnych roślinnych barwnikach.

papier

Wybór plecaków i toreb – w tym modeli z uchwytem na gazety – This Is Paper prezentowany w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, źródło: ThisIsPaper.com

Ich nietypowy, przywodzący trochę na myśl plecaczki szwedzkiej marki Sandqvist kształt zawdzięczamy technice produkcji: tkanina nie jest rozcinana – to de facto jeden długi kawałek materiału – tylko podwijana i zszywana w odpowiednią formę. W zależności od kształtu i rozmiaru kosztują między 14,50 euro a 119,50 euro za najbardziej rozbudowane wzory.

papier

Najbardziej skomplikowany wzór, czyli plecak marki This Is Paper w najdroższym wariancie cenowym – 119,50 euro, źródło: ThisIsPaperShop.com

Na tym „To Jest Papier” nie kończy jednak swojej oferty. W sklepiku na stronie znajdziemy jeszcze sporo kuchennych utensyliów – świetne małe torfowe doniczki, które w całości rozkładają się w ziemi, kiedy rozrastającą się roślinę przesadzimy do większej donicy,

papier

Doniczki, które w całości ulegają rozpadowi po zakopaniu w ziemi; źródło: ThisIsPaperShop.com

słoiczki do wekowania z recyklowanego szkła, ziarna warzyw i ziół z organicznych upraw do samodzielnego wysiewania, stylowe emaliowane wiaderka, kubki i czajniczki

papier

Emaliowane naczynia wracają do łask – This Is Paper już o tym wie, źródło: ThisIsPaperShop.com

ciepłe wełniane papucie własnej roboty czy… selekcję najciekawszych zagranicznych magazynów lifestyle’owych z półki, o której pisałam na samym wstępie.

Coś czuję, że This Is Paper będzie nie tylko źródło papierowej magazynowej przyjemności, ale i wielu innych gadżetów, niezwykle estetycznych i bardzo starannie wykonanych.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Joela zabawy z papierem

Agnieszka Radziszowska

Najpopularniejsze wpisy