Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trening – czasem trzeba odpuścić

Trening – czasem trzeba odpuścić
Fot. Katarzyna Milewska/ OH LALA
Trenujemy, bo mamy ku temu powody – to oczywiste. Ale czasem każdemu z nas zwyczajnie nie chce się wyjść z domu, czasem cały wszechświat nie chce, byś dotarł na trening, a czasem sam powinieneś odpuścić.

Lenistwo oczywiście nie jest absolutnie żadnym usprawiedliwieniem. Chyba że zdarza się niezwykle rzadko. Każdy z nas ma do tego czasem prawo. W innych przypadkach usprawiedliwieniem może być tylko atak żarłocznych zombie lub tornado. A tak serio – kiedy odpuścić sobie trening i w jakich momentach naprawdę powinniśmy to zrobić, by nie wyrządzić sobie krzywdy?

Choroba

Katar? To akurat słaba wymówka, ale jeśli czujesz, że cię rozkłada i nie masz siły nawet przesunąć krzesła, trening nie będzie najlepszym pomysłem. To znak, że twoje ciało potrzebuje odpoczynku. Nie trenuj także podczas choroby i kiedy rozrywający twoje płuca kaszel nie daje ci spokojnie oddychać, nawet wtedy, kiedy siedzisz. Pamiętaj też, że zarażasz. Znajomi z pewnością nie będą zachwyceni unoszącymi się w powietrzu zarazkami.

Kontuzja

Złapałeś kontuzję? Wyluzuj na chwilę i koniecznie zadbaj o to, by w pełni wyzdrowieć. Nie wpadaj w panikę, że forma spadnie, bo zdrowie naprawdę jest w tym przypadku najważniejsze. Lepiej odpuścić na chwilę niż później z powodu własnej lekkomyślności doprowadzić do sytuacji, w której nie będziesz trenować przez pół roku. Poradź się także dobrego lekarza (najlepiej sportowego – oni rozumieją trochę lepiej), kiedy możesz zacząć treningi, z jaką intensywnością i obciążeniem.

Ciąża

Ostatnio napisała do mnie dziewczyna, którą dosłownie pochłonęła aktywność fizyczna. Treningi stały się nieodłącznym elementem jej życia i nagle zaskoczyła ją wspaniała wiadomość o tym, że jest w ciąży. Cieszyła się, rzecz jasna, ale co wtedy? Rzucać wszystko i leżeć? Niekoniecznie, ale umówmy się – ten stan nie jest najlepszym momentem na ciężkie, intensywne i siłowe aktywności. W takim przypadku sprawę koniecznie należy skonsultować z lekarzem. Każda ciąża przebiega inaczej. Bezpieczeństwo najważniejsze! A co po porodzie? Takich maili też mam sporo. Z pewnością nie rzucaj się w szaleńczy wir pracy, by po urodzeniu dziecka w miesiąc wrócić do formy. Wysiłek fizyczny – tak, ale początkowo umiarkowany. Dajmy ciału chwilę. Wykonało jedno z najcięższych życiowych zadań.

Nie mogę, mam trening - czyli brak życia osobistego

Twoi przyjaciele po raz kolejny słyszą: "Nie mogę, mam trening"? Zauważasz, że wasze światy powoli się oddalają? To niezbyt dobry znak. Sama mam z tym czasem problem, choć u mnie treningi są także pracą. Postaraj się znaleźć równowagę między pasją a kontaktem z rodziną i najbliższymi. Są sprawy ważne, jasne, ale nie zawsze są one najważniejsze. Czasem możesz odpuścić trening, by spotkać się z przyjacielem na kolację. Naprawdę!


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
Małgosia zapytał(a) 6 czerwca 2015
Pytanie dotyczy artykułu Trening – czasem trzeba odpuścić
Trenuję przygotuj ciało na bikini . Doszłam do etapu pośladki ale nie kliknęłam zaliczono .Po kolejnych 24 godzinach rozpoczynam trening i nie mogę przejść dalej a wiec klikam rozpocznij jeszcze raz i ku mojemu zdziwieniu rozpoczynam cały trening od początku. Poirytowałam się , bo muszę czekać olejne 24 godziny na każdy trening . Może ktoś z Was wie ja sobie z tym poradzić aby nie zaczynać wszystkiego od początku . Pozdrawiam .Małgosia ?

Polecane wpisy

Postaw na wykroki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał