Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trening na schodach

Trening na schodach
Przed treningiem na schodach dobrze rozgrzej stawy. Fot. Katarzyna Milewska
Często szukacie pomysłu na innowacyjne rozwiązania treningowe - żeby się nie nudzić, a przy okazji dać sobie w kość. Rozwiązanie jest bliżej, niż wam się wydaje, bo... tuż za drzwiami!

Chodzi o bieganie po schodach. To bardzo ciekawa forma treningu interwałowego, który możecie wykonać w blokowej klatce schodowej (choć w tym przypadku trzeba uważać na ograniczoną przestrzeń), w parku, centrum miasta - słowem wszędzie tam, gdzie sa schody.

Schody oznaczają wyzwanie, a trening polega nie tylko na bieganiu. To doskonała przestrzeń na wykonanie ćwiczeń wzmacniających, takich jak: pompki, wykroki, przysiady. Wszystko to doskonale urozmaici wasze sportowe zmagania.

Uwaga! Decydując się na taki trening, musicie pamiętać, aby wcześniej dobrze rozgrzać stawy skokowe i kolanowe, ponieważ to one są narażone na urazy. Jeśli zaś już teraz macie jakieś problemy ze stawami, zrezygnujcie z takiego biegania.

Jak komponować trening? Wyobraźcie sobie słoneczny dzień w parku. Jesteście sami - wy i wasz przeciwnik - schody. Jak je pokonać? Na waszej liście powinno znaleźć się kilka podstawowych ćwiczeń, które wykonujecie jedno po drugim.

Oto propozycja:

- wbieganie co drugi schodek;
- wskoki co drugi schodek;
- „ łyżwa”, czyli skok w przód-bok z dłuższą fazą lotu;
- wskoki jednonóż;
-  wskoki co dwa schody do przysiadu, następnie wyskok i wskok wyżej o kolejne dwa stopnie;
- wejście wykrokami;
- „ spiderman” czyli wspinanie się niskim podporem (kiedy lewa ręka jest w górze, lewa noga niżej i tak na zmianę);

Za każdym razem - zamiast zbiegania - schodzicie. To wasz czas na odpoczynek.

Kiedy wykonacie ostatnie ćwiczenie, odpocznijcie ok. 1 minuty i zacznijcie drugą rundę. To, ile rund skończycie, zależy od stopnia waszego wytrenowania. Na początek proponuję pięć.

Obecnie bieganie po schodach jest bardzo modne, rozgrywają się nawet mistrzostwa świata w tej konkrencji. Jeżeli  chodzi o nasz kraj, zawody odbywają się głównie w Warszawie. Gdzie? Pałac Kultury i Nauki, Intercontinental czy wbieganie na szczyt wieżowca Rondo 1.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Interwały – postaw na Tabatę

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Wpływ odżywiania na trening

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Bieganie - plusów jest mnóstwo!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Koniec czekania na windę!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trening żołnierza

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał