Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trening w parze - podwójna moc

Trening w parze - podwójna moc
Fot. Katarzyna Milewska
Dopadła cię rutyna treningowa? Nie masz pomysłu na to, jak ułożyć plan i brakuje ci motywacji? Zaproś do treningu partnera albo koleżankę i zobacz, co możecie zrobić w duecie!

Wiadomo, że razem zawsze raźniej, ale w tym przypadku razem oznacza także skuteczniej! I przy okazji zabawniej. To jednak nie koniec plusów – bo dzięki drugiej osobie zyskujesz dodatkowe obciążenie i „sprzęt” masz już z głowy.

Ćwiczeń w duecie jest naprawdę mnóstwo, warto trochę razem pogłówkować i wymyślić coś swojego.

Oto nasze nowe propozycje:

Pompka w parze

ćwiczenia w parze - pompki

To dość zaawansowane ćwiczenie. Jego prostszą alternatywą jest podwójna deska, która jest zresztą początkiem tego ćwiczenia. Jedna osoba ustawia się w podporze przodem na prostych rękach, druga natomiast robi to samo, ustawiając swoje dłonie na Achillesach partnera i kładąc stopy na jego plecy. Jeśli jesteście w stanie, zróbcie równoczesną pompkę. Pompkę może robić także tylko osoba na górze lub tylko na dole. Możecie kombinować do woli.

Uwaga – nie róbcie zbyt wielu powtórzeń. Lepiej zrobić mniej, a dokładniej. Proponujemy wam 5-8 powtórzeń w 3 seriach.


Przysiad + przysiad bułgarski

ćwicz w parze

Jedna osoba ustawia się w pozycji klasycznego przysiadu  i w niej zostaje. Druga natomiast ustawia się do niej tyłem i kładzie jedną stopę na kolanie ustawiając się w pozycji wykroku. Ćwiczenie nazywa się jednak przysiadem bułgarskim. Ćwiczenie polega na zejściu nisko (analogicznie jak w wykroku) zwracając uwagę, by nie przenosić za mocno ciężaru ciała w przód.


Przysiad z wyciśnięciem

ćwiczenia w parze przysiad

Jedna osoba staje prosto i łapie nogi drugiej osoby, która wykonuje podpór przodem i mocno napina mięśnie brzucha. Następnie trzymając nogi partnera ugina przedramiona i wykonuje przysiad. Z wyprostem wyciska nogi partnera w górę. Ten przez cały czas musi pilnować, by ciało być spięte jak struna.


Pompka w oparciu

cwiczenia w parze

Jedna osoba staje, chwyta nogi partnera (ten wykonuje podpór przodem) i kładzie je sobie przy biodrach. Ćwiczenie może polegać na wykonywaniu pompki przez partnera. Jako modyfikację, można też dodać przysiad pierwszej osoby.


Wspinaczka i brzuchy

trening w parze

Jedna osoba kładzie się na plecach i dociska odcinek lędźwiowy do maty oraz ugina nogi w kolanach. Druga osoba opiera dłonie o kolana partnera i dynamicznie przyciąga do siebie raz jedno, raz drugie kolano. Osoba w dole wykonuje w tym czasie spięcia mięśni brzucha.


Przysiad i pompka na triceps

ćwiczenia w parze

Jedna osoba ustawia się w pozycji prawidłowego przysiadu. Druga natomiast ustawia się do niej tyłem, ugina nogi w kolanach i zginając przedramiona i kierując łokcie w tył, wykonuje pompkę na triceps.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Jak NIE robić pompek

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Naucz się przysiadu

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak NIE robić planka

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwicz w parze!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na ból pleców i szyi

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał