Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trening w wodzie

Trening w wodzie
Zdjęcie: shutterstock
Nie bardzo możecie trenować z powodu krótkotrwałych lub długotrwałych urazów bądź innych problemów ze zdrowiem? Nie jesteście skazani na bezruch. Wskakujcie do basenu!

Pływanie to idealna forma ruchu właściwie dla każdego. To jasne. Na szczęście jest także doskonałym ratunkiem dla tych, którzy tradycyjnym fitnessem zająć się nie mogą. Wykonywanie różnego rodzaju ćwiczeń w wodzie aktywuje do pracy całe ciało, dzięki czemu mimo kontuzji cały czas pozostajecie w ruchu.

Pływanie zaleca się osobom, u których występują takie dolegliwości jak bóle kręgosłupa, bóle kolan, bioder lub wady postawy. Jest najbezpieczniejsze, bo woda jest w tym przypadku świetnym amortyzatorem, który zmniejsza obciążenie w stawach, dzięki czemu możecie wciąż bezpiecznie wzmacniać swoje mięśnie.  Dotyczy to także osób, które mają sporą nadwagę lub są otyłe i nie mogą wykonywać wielu dynamicznych ćwiczeń właśnie ze względu na mocne obciążenia na stawy (niestety to ich częsty błąd. Różnego rodzaju bieganie czy treningi skocznościowe są w przypadku osób otyłych zakazane). Oprócz tego trening pływacki czy zajęcia w wodzie zwiększają pojemność płuc, co jest bardzo ważne dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sportem i mają problemy z oddychaniem lub szybko się męczą.

No dobra - nie każdy może lubi pływać, dlatego równie skutecznym zamiennikiem będą zajęcia  Aqua Fitness lub Aqua Aerobic. Tutaj ciężarem jest opór wody, który dodatkowo przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej, poprawia kondycję fizyczną i elastyczność stawów oraz ich ruchomość.

Dobra rada: Tak jak podczas ćwiczeń na sali fitness – na basenie także powinniście cały czas pracować na aktywnych mięśniach głębokich brzucha i spiętych pośladkach, dodatkowo zwiększy to efektywność treningu.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał