Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto!
Fot. Katarzyna Milewska
Wykorzystanie gumy fitness w treningu może być tak samo skuteczne w modelowaniu sylwetki, jak praca z obciążeniem. Przy odpowiednim połączeniu z ćwiczeniami kardio dostajemy doskonałe narzędzie do spalania tkanki tłuszczowej. A to nie koniec korzyści!

Po co ci guma fitness?

- W sytuacji kontuzji lub bezpośrednio po niej pozwala bezpiecznie wykonać trening, dzięki czemu szybciej odzyskasz sprawność.
- Zwiększa zakresy ruchu lub w bezpieczny sposób je przywraca.
- Daje mięśniom nowy bodziec treningowy.
- Pobudza mięśnie głębokie, co nie zawsze jest możliwe przy użyciu ciężarów.
- Pozwala utrzymać balans mięśniowy.
- Jest tania i mała. Można ją więc zabrać wszędzie.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

Ćwiczenie 1

Stań obunóż na środku gumy w pozycji wyprostowanej, a jej końce złap w dłonie. Następnie wykonaj przysiad. W fazie wyprostu unieś ramiona w górę. Podczas tego ruchu angażujesz do pracy całe ciało: mięśnie nóg, ramion oraz aktywujesz mięśnie głębokie.

cwiczenia-z-guma-fitness


Ćwiczenie 2

Zaczep gumę na stabilnym punkcie dokładnie w połowie. Ustaw się w lekkim wykroku i wykonuj rozpiętki. Zwróć uwagę na to, aby łokcie znajdowały się w jednej linii z barkiem, a w odcinku lędźwiowym nie było wygięcia.

jak-cwiczyc-z-guma-fitness


Ćwiczenie 3

Guma zaczepiona – jak w ćwiczeniu wyżej. Ustaw się w pozycji półprzysiadu i pochyl do przodu. Wyprostuj ręce, a głowę schowaj między nimi. Wykonując wdech, ściągnij ramiona aż do linii z tułowiem, dodatkowo aktywując do pracy łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz.

cwiczenia-z-guma-fitness

Ćwiczenie 4

Leżąc tyłem, załóż gumę na stopy, złap końce w dłonie i przenieś za głowę. Wykonaj wdech, unosząc w górę tułów i wyprostowane nogi w tym samym momencie. Ważne: odcinek lędźwiowy kręgosłupa musi przez cały ruch przylegać do ziemi.

cwiczenia-z-guma-fitness

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Trening w parze - podwójna moc

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trening - postaw na zmiany

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Domowy trening siłowy - guma fitness

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Bosu - wzmocnij mięśnie głębokie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał