Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trenuj skuteczniej!

Trenuj skuteczniej!
Fot. Katarzyna Milewska
Trenujesz, bo chcesz schudnąć? Bez przestrzegania pewnych zasad ćwiczenia mogą okazać się bezskuteczne. Sprawdź, na co trzeba zwrócić uwagę.

Po pierwsze odpowiednie żywienie. Nie jest to żadna nowość, ale prawdopodobnie zdanie – „jedz zdrowo” tak naprawdę niewiele ci mówi. Konkret? Efektywny trening wspomagający spalanie tłuszczu nie może być przeprowadzany, gdy w organizmie krąży dużo insuliny. Z tego względu unikaj spożywania posiłków, które niepotrzebnie podnosiłyby stężenie insuliny w okolicach treningu aerobowego. Chodzi o posiłki o niskim indeksie glikemicznym. Przykład? Biała bułka z dżemem spowoduje, że nie pójdziesz głodny na trening, ale utrzymujący się podwyższony poziom glukozy i insuliny rozleniwi organizm, który nie będzie miał ochoty sięgać do zasobów tłuszczowych. Co zjeść zamiast tego? Porcję chudego mięsa z ryżem basmati i warzywami. Dzięki temu podczas treningu organizm łatwiej i szybciej przejdzie na zasilanie tłuszczowe.

Inne ważne rady? W czasie wysiłku popijaj tylko wodę mineralną. Unikaj wszelkich napojów treningowych, które zawierają węglowodany (np. wody smakowe). Jeśli twój trening trwa standardowo godzinę, nie potrzebujesz w trakcie pić napojów węglowodanowych. Zyskujesz przez to jedynie niepotrzebną stymulację trzustki do wydzielania insuliny, która „otoczy opieką” fałdki tłuszczu.

I jeszcze dobra rada, co zrobić po zakończeniu treningu. Jeśli jest to wysiłek aerobowy zmierzający do redukcji, unikaj zbyt dużej ilości łatwo przyswajalnych węglowodanów, szczególnie fruktozy (występującej m.in. w owocach). Nie zapominaj, że duża ilość łatwo przyswajalnych węglowodanów trwale zmienia metabolizm, a organizm staje się leniwy.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Złap balans

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trening - postaw na zmiany

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Odchudzanie - dieta vs. trening

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najczęstsze błędy żywieniowe

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał