Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trenuj wszechstronnie

Trenuj wszechstronnie
Fot. Katarzyna Milewska
Ludzkie ciało zostało stworzone do ruchu. W dodatku możliwości, jakie to ciało stwarza, jest tak wiele, że grzechem byłoby skupianie się na rozwoju tylko jednej cechy motorycznej. Czas poszerzyć horyzonty – dla zdrowia i formy!

Chcemy was namówić na otwieranie nowych fitnessowych wrót. Czemu? Bo widzimy, że wielu z was ogranicza się tylko do siłowni lub zajęć fitness. Jeżeli  wykonujecie to systematycznie, to i tak przybijamy wam „piątkę” za wytrwałość, ale dlaczego nie możecie pójść o krok dalej i spróbować kilku nowych dyscyplin sportowych? Plus jest taki, że będą wszechstronnie rozwijały wasze ciało i kształtowały wszystkie zdolności motoryczne takie jak: siła, szybkość, gibkość, wydolność, szybkość reakcji, orientacja. A ciało wszechstronnie rozwinięte to klucz do zdrowia i formy!

Nie mówimy, żebyście zrezygnowali z podnoszenia ciężarów czy chodzenia na fitness, bo to też jest potrzebne, ale może warto dołożyć do tego także inną sesję treningową? To może być całkiem proste. Na przykład dodanie do programu kilku ćwiczeń gimnastycznych lub zakończenie swojego standardowego zestawu treningiem szybkościowym na bieżni lub ergometrze wioślarskim. Wybierzcie się na pływalnię lub pobiegać po parku, dokładając do tego kilka ćwiczeń z obciążeniem własnego ciała.

Idealnym przykładem takiej wszechstronności jest crossfit, triathlon lub biegi z przeszkodami.

Te dwie ostatnie dyscypliny cieszą się ostatnio dużym zainteresowaniem i są bardzo ciekawe. Przyczyniły się do tego organizowane na coraz większą skalę amatorskie zawody, w których może wystartować dosłownie każdy. To właśnie takie wyzwania wymagają sprawności totalnej, nie tylko posiadania 50 cm w bicepsie.

Pamiętajcie, że sprawność fizyczna to nie tylko napakowane ciało czy idealnie wyglądający brzuch. To coś, o czym wciąż często zapominacie, czyli umiejętność pracy w pełnych zakresach ruchu, dobiegnięcie do autobusu bez zadyszki, przeskoczenie przez płot czy wdrapanie się na ścianę. Taka sprawność to dopiero moc!

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Centymetr i waga

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Przełam się

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Zajawka na triathlon

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał