Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

TRX - zacznij ćwiczyć z taśmami

TRX - zacznij ćwiczyć z taśmami
TRX trening/ fot. Katarzyna Milewska
Aby wykonać intensywny, ciekawy trening, wcale nie trzeba korzystać z bogato wyposażonych w nowoczesny sprzęt klubów fitness. Taki trening można wykonać w domu czy plenerze, wykorzystując np. taśmy TRX.

Ich główną zaletą jest to, że możemy je zabrać ze sobą w każde miejsce, nawet na urlop. Zmieszczą się do każdego plecaka, a ich użycie jest bardzo proste.

Trening na taśmach TRX może wydawać się banalny, ale wasze zdanie może się szybko zmienić podczas wykonywania ćwiczeń. Owszem, to proste ćwiczenia, ale trzeba pamiętać, że pracujemy w bardzo niestabilnych pozycjach, w których odchylamy się w tył, jesteśmy mocno pochyleni do przodu, pracujemy w podporze ze stopami zawieszonymi na taśmach lub balansujemy na jednej nodze. Aby temu wszystkiemu sprostać technicznie i wykonywać ćwiczenia bezpiecznie, musimy aktywować do pracy całe nasze ciało i to jest kolejny wielki plus tego sprzętu. Działa wszechstronnie. Nieważne, czy wykonujemy pompkę, przysiad czy wyskoki - do pracy zaangażowane są mięśnie nie tylko powierzchowne, ale także głębokie, które stabilizują ciało i odpowiadają za jego prawidłową postawę.

Kilka ogólnych wskazówek:

Podczas wykonywania ćwiczeń na taśmach TRX pracujemy w umiarkowanym tempie, cały czas kontrolując ciało, które powinno poruszać się w jednej linii (plecy proste, a pośladki i brzuch cały czas napięte). A jeśli ćwiczenie wydaje się proste, wtedy odciążenie regulujemy za pośrednictwem kąta nachylenia naszego ciała, np. jeżeli jesteś ustawiony twarzą do zawieszonego TRX-a i czujesz, że jest ci za lekko, robisz krok w przód. Gdy jest za ciężko - odwrotnie.TRX to idealne rozwiązanie dla osób, które szukają czegoś nowego w treningu fitness, ponieważ ten sprzęt daje mnóstwo możliwości. Zaobserwowałem, że osoby trenujące metodą bodybuilding coraz częściej stosują go jako dodatek do swoich treningów. Kluby fitness również coraz częściej poszerzają swoją ofertę o tego typu zajęcia grupowe, a szkoleniowcy gier zespołowych wykorzystują TRX u zawodników w przygotowaniu motorycznym.

Specjalnie dla was przygotowaliśmy film treningowy z wykorzstaniem taśm TRX, który już za chwilę znajdziecie na hellozdrowie.pl!

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Burpees z plankiem - podejmij wyzwanie!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał