Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Walka ze słodyczami

Walka ze słodyczami
Zdjęcie: shutterstock
Próbujecie trzymać zdrową dietę, ale nadchodząca całkowicie znienacka ochota na słodkie nie daje wam żyć? No właśnie… Skąd bierze się ta dzika żądza i jak sobie z nią poradzić?

Słodycze mają jedną wielką wadę. Prócz tego, że są pyszne, naprawdę są bardzo niezdrowe. Prócz ulotnej chwili szczęścia, nie wnoszą do naszego organizmu absolutnie nic dobrego. A jeśli zależy wam na zgubieniu zbędnych kilogramów, to odstawienie słodyczy jest niestety podstawą. Czemu? Bo nie mają żadnych wartości odżywczych, są wysokokaloryczne i odkładają się dokładnie tam, gdzie sobie tego nie życzycie. Czasami tak bardzo wkręcamy się w ich jedzenie, że któregoś dnia okazuje się, że nie możemy wytrzymać dnia bez słodkości. A jeśli się na tym łapiecie, to wiedzcie, że coś się dzieje. I pora rozpocząć walkę z nierównym przeciwnikiem.

Ponieważ ulubiony batonik czy czekolada podwyższa poziom glukozy we krwi, trzustka otrzymuje sygnał, by wydzielić insulinę. Insulina pozwala komórkom wchłonąć glukozę i obniżyć jej poziom, co oznacza, że w danym momencie spada wam cukier. Stajecie się więc senni, z czym walczycie albo kolejną dawką cukru, albo kawą.  Niestety prawda jest taka, że im więcej insuliny w krwiobiegu, tym więcej tkanki tłuszczowej w ciele.

Jak sobie z tym poradzić?

1. Wprowadź dietę wysokotłuszczową

Zacznijcie od wprowadzenia śniadania białkowo-tłuszczowego. To węglowodany powodują wyrzut insuliny, a potem ich spadek (z którym wiąże się kolejna ochota na słodkie). Nie oznacza to, że macie ich unikać, ale umiejętnie wybierać. Zła wiadomość jest taka, że zbyt duża ilość nawet tych dobrych węglowodanów może powodować zbyt agresywne uwalnianie insuliny. Korzystajcie więc z jedzenia węglowodanów w okolicach okołotreningowych. Wówczas dodadzą wam energetycznego kopa. Węglowodany złożone możecie spokojnie zjeść także na kolację. Doskonale spełniają wówczas swą funkcję regeneracyjną.

2. Zamienniki słodkiego

Kiedy przychodzi ochota na słodkie, zamiast ulubionej czekolady, spróbujcie zjeść coś, co oszuka wasz organizm. Możecie wykorzystać do tego odżywkę białkową, mleko kokosowe, migdałowe lub ryżowe oraz owoce leśne, truskawki czy maliny z dodatkiem oleju kokosowego. Zróbcie z tego shake’a, który jest słodki, ale jednocześnie bezpieczny dla waszej wagi.

3. Fit ciasto

Z góry mówię, że nawet zdrowe ciasto może przyczynić się do zwiększenia waszej wagi, jeżeli skonsumujecie na raz jego połowę. Upieczcie więc takie ciasto, w którym wykorzystacie produkty bezglutenowe, beznabiałowe i niezawierające cukru (ewentualnie ksylitol, erytrytol). Takie ciastko może być naprawdę pyszne (macie nasze słowo), a jest doskonałym zamiennikiem niezdrowych słodkości.

Brak wam pomysłu? Wypróbujcie jabłka pod kruszonką. Pysznie i lekko!

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Domowe masło orzechowe

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Na ratunek słodyczożercom

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Weekendowy cheatmeal

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał