Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Wiosną ćwicz outdoorowo

Wiosną ćwicz outdoorowo
Fot. Katarzyna Milewska
Przebywanie na świeżym powietrzu pozytywnie wpływa na umysł i ciało i nie jest to żadne odkrycie Ameryki. Naprawdę warto więc przenieść swój trening z siłowni i wyjść poćwiczyć na zewnątrz!

Wiosna i nadchodzące wielkimi krokami lato, a wraz z nimi coraz wyższe temperatury, na szczęście w naturalny sposób skłaniają do częstszych wypadów na powietrze. Przebywanie na świeżym powietrzu najczęściej związane jest z jakąś formą aktywności fizycznej (nawet jeśli to tylko zwykły spacer), która pomaga w rozluźnieniu stawów oraz łagodzi bóle i sztywność mięśni.

Trenując „outdoorowo” (na przykład bieganie, fitness czy wspinaczkę), jesteśmy w stanie odłożyć na bok telefon, dzięki czemu mocniej skupiamy się na tym, co robimy, a także na sobie i swoim wnętrzu. Duszne i ciemne sale siłowni z lustrami skłaniają często raczej do zrobienia sobie treningowego selfie niż faktycznie porządnego wycisku. Na zewnątrz mamy też więcej przestrzeni i mniej obserwujących nas ludzi. Możemy więc bez presji skupić się na ćwiczeniach. Mało tego słońce - naturalnie ładuje witaminę D, poprawia nastrój i dotlenia cały organizm.

Latem, gdy znacznie więcej czasu spędzamy na zewnątrz, zmniejsza się ryzyko przeziębień i grypy. Zimą, kiedy większość czasu przebywamy we wnętrzach bez dopływu świeżego powietrza, często otoczeni innymi ludźmi, jesteśmy bardziej narażeni na atak bakterii i wirusów. Świeże powietrze poprawia samopoczucie i pomaga w leczeniu depresji. Ciężko wyobrazić sobie bardziej kojące okoliczności niż chwila odpoczynku nad szumiącym strumykiem z dala od miejskiego gwaru. Jeśli dodamy do tego aktywność fizyczną – nawet wykonywaną totalnie rekreacyjnie, mamy gotowy przepis na świetny humor i dobre zdrowie!

Łapcie więc pomysły na trening na powietrzu:

Ćwicz na plaży
Sezon na rolki
Trening na schodach
Trening outdoorowy

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Ćwicz na plaży!

Katarzyna Bigos

Trening na schodach

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na ból pleców i szyi

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał