Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Wskakuj na rower!

Wskakuj na rower!
Fot. Kasia Milewska
Przesiądźcie się na rower. Poważnie - jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, po prostu to zróbcie i to jak najszybciej. To nie tylko najszybszy i najbardziej ekologiczny patent na korki, ale także świetny sposób na dobrą formę.

Rower to doskonały sposób na przemieszczanie się po mieście. To wręcz oczywiste. Omijacie korki, dajecie sobie szansę na zobaczenie naprawdę przepięknych zakątków i zabytków, na które - powiedzmy sobie szczerze - nawet nie spojrzelibyście, jadąc samochodem czy środkami transportu miejskiego. Co oprócz tego? Dużo! Pedałowanie rowerem po mieście to wysiłek typu kardio. Jeśli jedziecie z prędkością 12-22 km/h, możecie spalić około 500 kcal w ciągu godziny. Wprawdzie rower jest dla Polaków najcześciej podejmowaną aktywnością (70%), ale według badań regularnie korzysta z niego tylko 20%.

Jeśli jeździcie do pracy samochodem, przemyślcie sprawę. Przesiadając się na rower, tylko dwa razy w tygodniu możecie spalić od kilkuset do kilkudziesięciu kalorii. To jednak nie jedyny plus. Regularne jeżdzenie na rowerze zmniejsza obwód ud oraz bioder, a także delikatnie podkreśla mięśnie (i nie, nie rozbudowuje ud). Poza nogami, pracują także pośladki, brzuch oraz ręce. Najlepiej sprawdzić to na podjazdach.

Rower doda wam także energii! Według czasopisma "Psychoterapy and Psychosomatics" jedna przejażdżka rowerem zwiększa ilość energii aż o 20% i zmniejsza zmęczenie o 60%. Wszystko dlatego, że mięśnie są dotlenione. Podobnie zresztą jak mózg, który chętnie wskakuje na wyższe obroty. 

Nie jesteście przekonani, bo od dłuższego czasu zupełnie się nie ruszacie? Lepiej trafić nie możecie. Dobrze dopasowany rower nie obciąża stawów i jest doskonałym sposobem na spokojniejsze i zupełnie bezpieczne powroty do formy.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

GALERIA: Wybieram rower

Katarzyna Milewska

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał