Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Wstań od stołu! Aktywne święta: ON

Wstań od stołu! Aktywne święta: ON
Ilustracja: shutterstock
My dalej swoje! Nie pozwolimy wam się zasiedzieć, bo doskonale wiemy, że prawdopodobnie zjedliście więcej, niż planowaliście. Teraz wstańcie i trochę się poruszajcie.

Święta Bożego Narodzenia – spotkania z rodziną i przyjaciółmi przy zastawionym stole to ich nieodłączny element. Podczas takiego biesiadowania mało kto myśli o tym, aby gdzieś wyjść i się poruszać. Tym bardziej że większość klubów fitness jest zamknięta. Mamy na to rozwiązanie. Niezależnie od tego, czy mieszkasz w mieście, miasteczku czy na wsi, zamiast spędzać popołudnie przed telewizorem i zastanawiać się, co jeszcze zjeść, wybierz się na spacer z rodziną, zorganizuj zabawy z dzieciakami - np. bitwę na śnieżki lub berka. Jeżeli wolisz spacery w samotności, załóż słuchawki ze swoją ulubioną muzyką i wybierz się na spacer „donikąd”. Fajną alternatywą dla spacerów jest także nordic walking, który aktywuje więcej mięśni do pracy, przez co nasza wycieczka staje się bardziej intensywna.

Jeżeli w Twojej okolicy jest lodowisko lub stok narciarski, zaplanuj rodzinny lub przyjacielski wypad. Będzie to świetna zabawa dla was wszystkich, a dodatkowo szybciej spalicie wszystkie kaloryczne pyszności, na które sobie wcześniej pozwoliliście. Organizm dużo lepiej reaguje na duże ilości jedzenia, kiedy jest dotleniony.

Trenuj w domu

W okresie zimowym większość z nas trenuje w klubach fitness. Poproś instruktora/trenera (może nawet masz swojego), aby Ci rozpisał krótki, 15-20 minutowy trening z obciążeniem własnego ciała, który możesz wykonywać w domu w każdej wolnej chwili. Możesz także skorzystać z tych, które wcześniej dla ciebie przygotowaliśmy. Taki trening nie zajmie ci więcej niż 10 minut, a wykonanie go naprawdę zrobi różnicę twojemu układowi pokarmowemu.

Zaplanuj sobie aktywność fizyczną nie tylko dla siebie, ale i przyjaciół lub rodziny. Dzieki temu spędzicie razem trochę czasu inaczej, niż dostarczając sobie kalorii, i być może unikniecie też poświątecznego szoku związanego z wagą.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Wigilijne patenty na trawienie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Święta, święta i… oponka

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Pierogi kontra biegi

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Wielkanoc w wersji fit

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał