Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Zaprzyjaźnieni z hantlami

Zaprzyjaźnieni z hantlami
Fot. Dorota Białkowska
Małe, ale ciężkie – proste w użyciu i niezwykle skuteczne. Warto sięgać po hantle, bo doskonale wzmacniają i modelują sylwetkę, a w dodatku świetnie sprawdzają się w domowych warunkach.

Są w każdej siłowni, ale jeśli chcecie skuteczniej pracować nad swoim ciałem także w domu, zafundujcie sobie przynajmniej jedną parę. Nie zajmują wiele miejsca i będą wdzięcznym towarzyszem waszych treningów. Wybór jest ogromny. Hantle przydadzą się, gdy chcecie wzmacniać i modelować konkretne partie mięśni. Poza tym są naprawdę proste w użyciu, a więc dość bezpieczne nawet dla osób początkujących, zwłaszcza że ciężar hantli dobieracie sami, odpowiednio do własnych możliwości i potrzeb. Ważne jednak, by nie było za lekko. Ostatnie powtórzenia w seriach powinny być wykonywane z wyraźnym wysiłkiem.

Idealną opcją jest wybór tzw. sztangielek, czyli hantli o regulowanych talerzach. Można ćwiczyć z nimi bicepsy i tricepsy albo korzystać z nich w trakcie wykonywania ćwiczeń złożonych, np. przysiadu z wypchnięciem hantli w górę czy martwego ciągu. Oznacza to, że dzięki nim znacznie efektywniej popracujecie również nad dolnymi częściami ciała.

Jednak jeśli naprawdę chcecie się tym zająć na serio, nie bierzcie do ręki różowych sztangielek o wadze 2 kg (jeden). Sięgnijcie po odrobinę cięższe – 6-10kg (jeden). W zależności od poziomu wytrenowania, techniki i siły. Wówczas nawet zwykłe wykroki nabiorą zupełnie innego znaczenia.

Nie zapominajcie jednak o technice – przy pracy z obciążeniem jest to szczególnie istotne. Dobra rada: korzystajcie przy treningu z oddechu przeponowego, a każde ćwiczenie róbcie wolno i bardzo dokładnie. Przykładowy trening z hantlami znajdziecie także tutaj.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Ćwiczenia na pośladki z obciążeniem

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na pośladki z hantlami

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał