Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Zaskocz swoje mięśnie!

Zaskocz swoje mięśnie!
Fot. Katarzyna Milewska
Jeśli w treningu nadrzędne znaczenie ma dla was kształtowanie własnej sylwetki, koniecznie postawcie na trening z obciążeniem i pamiętajcie, że aby ciało modelować, należy umieć je zaskakiwać.

Jeśli ćwiczycie już jakiś czas, ale efekty wciąż was nie zachwycają, a nawet nie zadowalają – jedno jest pewne - czas zmienić plan treningowy. Brak efektów może wynikać z wielu powodów: przewagi treningów aerobowych nad siłowymi lub niskiej intensywności treningów siłowych, na co z kolei mogą wpływać zbyt małe obciążenia czy mało intensywne reżimy treningowe. Te dość popularne błędy prowadzą do zaadoptowania się włókien mięśniowych w kierunku, który niekoniecznie wcześniej zakładaliście.
Czy myśleliście o tym, by popracować z obciążeniem w trybie interwałowym? To doskonały plan dostarczający nowych bodźców treningowych. Wykorzystuje się go m.in. w CrossFicie. To zaskakiwanie mięśni nie powoduje przystosowania organizmu do jednostajnej, długotrwałej pracy. Dobra wiadomość jest też taka, że efekty na poziomie spalania tkanki tłuszczowej trwają długo po zakończeniu treningu. Jeśli ćwiczycie na niskiej intensywności, używając bezpiecznych „obciążeń”, rzędu 50-60% ciężaru maksymalnego, ciało nie będzie szybko się zmieniało, być może nawet w pewnym momencie przestanie reagować na trening. Ono potrzebuje być zaskakiwane. Warto więc wziąć się za sztangi i hantle i popracować z nimi dynamiczniej (tylko po warunkiem, że technika wykonywania ćwiczeń jest znana i poprawna). Szybsze ruchy z dużym obciążeniem to jeden z najlepszych sposobów szokowania mięśni. Po takim treningu nie zapomnijcie o odpowiedniej regeneracji.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Mięśnie pamiętają wszystko

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Nie popadaj w rutynę treningową!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Przełam się

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał